    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: US przysłał zawiadomienie
    Date: Fri, 15 Jan 2010 20:59:19 +0100

    On Fri, 15 Jan 2010, 'Tom N' wrote:

    > listem zwykłym, w którym
    >
    > "uprzejmie informuje że zgodnie z przepisami ustawy PTU (art. 111 ust. 1)
    > podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz of npg oraz rolników
    > ryczałtowych..."
    >
    > I tu powinienem przestać czytać dalej i do kosza wyrzucić, ale
    [...]

    > "...mając na względzie powyższe , w celu ustalenia obowiązku
    > ewidencjonowania obrotu za pośrednictwem kas rejestrujących w 2009r. i w
    > 2008r. [...] zwraca się z prośbą o dostarczenie załączonej informacji o
    > wysokości sprzedaży na rzecz of ng oraz rolników r. Załączniki informacja o
    > wysokości sprzedaży za 2007r. i 2008r."
    >
    > I teraz jest załącznik i nie bardzo wiem, czy mam im go dostarczyć tak jak
    > dostałem pusty (czyli spełnić prośbę dosłownie),

    Niezbyt dosłownie rozumieją co sami piszą ;)
    Jak koniecznie chcesz "powalczyć", to IMVHO odpowiedź powinna brzmieć:

    "Wasze pismo nr ... z dnia ... narusza przepis art.11 ustęp 2, druga
    część zdania od przecinka, ustawy DU nr 155 poz 1095 z dnia 2.07.2004 r
    z późniejszymi zmianami" :>
    (nieoficjalnie: "pakiet Szejnfelda", znaleziono via Google)
    Dla leni:

    US oczywiście *może* zarządzić czynności sprawdzające, ale powinien to
    zrobić formalnie tudzież IMO nie powinien ustawiać "pułapek" na podatnika
    (jakieś "zaufanie do prawa" czy jak tam się to nazywa).

    > A w załączniku są rubryki:
    > Wielkość sprzedaży ogółem (tak jakby nie wiedzieli z VAT-7)

    A bo w VAT-7 jest obrót :P, więc nie wiedzą ile w nim jest sprzedaży...
    (nie tylko dla OFnpDGoRR, ale w ogóle :>)

    > Wielkość sprzedaży of npg oraz rr (o to pytają)
    > Wielkość sprzedaży pozostałej (odejmować nie potrafią?)

    Może mają "system co sprawdza" - jak formularz jest wypełniany
    ręcznie ma to jakiś tam sens, pojedynczą literówkę (cyfrówkę? ;))
    wychwyci.

    > [1] trzecie wyjście to dostarczę pismo, że w 2007 i 2008 i 2009 nie
    > dokonywałem sprzedaży na rzecz of ng oraz rr beż żadnych kwot.

    To jest wersja "niekonfliktogenna" i bym ją rozważył :)

    > Co to za cfane pomysły US ma? Liczy, że może wpiszę inną kwotę niż wynika z
    > rejestru VAT, bo się zasugeruję kwotą z PIT-36, którą mi na talerzu podają?

    Hm...
    Albo właśnie chcą sprawdzić, czy masz różnicę między sprzedażą a obrotem.
    Hint: "przekazanie na potrzeby osobiste", darowizny i trochę podobnych
    jest obrotem a nie jest sprzedażą.

    pzdr, Gotfryd