  • 11. Data: 2003-01-24 22:59:03
    Temat: Re: Ub. zdrowotne
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <c...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:b0sg92$hme$1@news.tpi.pl...

    > Nie chwal się -ja byłem pierwszy bo płacę tak od zarania dziejów,czyli od
    > początku reformy :-)) i miałem przez to problemy w US, bo kazali mi
    > korygować PIT-5 z powodu niewłaściwej wysokości składki na UZ.

    To znaczy że kazali Ci się skorygowac do standardowej minimalnej kwoty ?

    Sark

  • 12. Data: 2003-01-24 23:00:00
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    > tu o dziwo działa w obie mańki,ale poniżej 60% nie możesz zejść,bo to
    > jest "depresja" i można zostać 'zatopionym".

    :))))))
    Sark

  • 13. Data: 2003-01-24 23:47:21
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Sark <w...@p...onet.pl> wrote:
    > To znaczy że kazali Ci się skorygowac do standardowej minimalnej kwoty
    ?

    Zgadłeś.10 punktów dla Ciebie.Niezła gimnastyka była.

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 14. Data: 2003-01-25 00:20:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Jan 2003, Sark wrote:
    [...]
    >+ > W kolejnym miesiącu nie możesz zmienić zamiaru zarobkowego
    >+ > o więcej niż 30% (chodzi o to, żebyś za bardzo sobie "choroby
    >+ > nie planował" :)).
    >+
    >+ A o tym to nie słyszałem, tzn. że mogę w jednym miesiącu podwyższyc o 30% a w
    następnym znowu zmiejszyc o 30% (bacząc by nie zejśc
    >+ poniżej owych 60%) czy też jest to ruch tylk w jedną stronę, do góry ?

    Na pewno "do góry" jest limit 30%, nie wiem jak "w dół".
    Nie umiem znaleźć "podstawy", w ustawie jest odesłanie "minister
    zarządzi".... :( 9limity 60% i 250% są na sztywno).

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2003-01-25 00:49:51
    Od: "Ryszard G" <r...@w...pl>

    Użytkownik "Prokot" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Czy jeśli wyliczona składka na ub. zdrowotne jest wyższa od
    > zaliczki na podatek i obniżam ją do wysokości podatku, to jak
    > rozumiem w całości jest finansowana z tej zaliczki, nie odejmuję
    > już żadnych 0,25% od dochodu?

    Polecam
    http://www.zus.pl/niusy/k021219.htm

    http://www.rp.pl/dodatki/firma_c_021224/firma_c_a_8.
    html
    tu ciekawy jest przykład 5 w piśmie wiceprezesa ZUS z 20 grudnia 2002 r.
    do wszystkich oddziałów ZUS (znak: FUn 077-34/02)
    zdrowotne ograniczone do wysokości zaliczki na podatek
    ale po odjęciu zdrowotnego od zaliczki występuje kwota podatku do
    potrącenia.

    pozdrawiam
    Ryszard G.

  • 16. Data: 2003-01-25 10:20:06
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    > nie tak
    > Składkę zdrowotną dzielisz na dwie części:
    > - tą w wysokości 0,25% dochodu pobierasz zawsze (bez względu na to, czy
    > wychodzi zaliczka na podatek czy nie)
    Ja bym się z tobą nie zgodził. Masz to gdzieś napisane? składka na zdrowotne
    jest zawsze ograniczona do zaliczki na podatek. I tu nie ma rozgraniczenia
    czy to jest 7,75 czy 8%. To jest moja opinia, i opinia kilku pań z zus z
    różnych oddziałów.
    > - tą w wysokości 7,75% dochodu zmniejszasz do wysokości zaliczki na
    podatek.
    a tu bym się zgodził.

    PawełJ

  • 17. Data: 2003-01-25 12:23:14
    Od: "Prokot" <p...@g...pl>

> [...]
    rozgraniczenia
    > czy to jest 7,75 czy 8%. To jest moja opinia, i opinia kilku

    ale to już nie jest 7,75% tylko mniej - i co dalej,
    proporcjonalnie? - chyba nie?

  • 18. Data: 2003-01-25 12:31:29
    Od: "Prokot" <p...@g...pl>

    Ryszard dzięki - już wiem - odpowiedź znalazłem tutaj:
    http://www.zus.pl/niusy/k021219.htm

  • 19. Data: 2003-01-25 12:32:03
    Od: "Prokot" <p...@g...pl>

    dziękuję - to wyjaśnia wszystko

  • 20. Data: 2003-01-25 14:44:08
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Polecam
    > http://www.zus.pl/niusy/k021219.htm

    Jesli chodzi o zdrowotne, to jest jasne.

    A z wypadkowym to tak nam namieszali, ze ja nic nie rozumiem.
    Czy ktos mi moze podpowiedziec - ile (%) bedzie wynosci w lutym (za styczen)
    skladka za wypadkowe dla placacego tylko za siebie w ramach 1-os DG?
    W styczniu (za grudzien) bylo 1,62%.

    Dzieki!

    Latet.