  • 1. Data: 2003-11-30 22:09:16
    Temat: Ubezpieczenie a odliczenie
    Od: "maxfire" <z...@j...cy>

    Mam do Was takie pytanie, prowadząc DG w formie ryczałtu opłacałem składkę
    na ubezpieczenie zdrowotne czy rozliczając się z otrzymywanej w 2003r
    emerytury mogę kwotę zapłaconych składek odliczyć od podatku.

    --
    Max&Amaruc
    "Jeśli wszystko rozumiesz, to znaczy

  • 2. Data: 2003-12-02 11:46:56
    Temat: Re: Ubezpieczenie a odliczenie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 30 Nov 2003, maxfire wrote:

    >+ Mam do Was takie pytanie, prowadząc DG w formie ryczałtu opłacałem składkę
    >+ na ubezpieczenie zdrowotne czy rozliczając się z otrzymywanej w 2003r
    >+ emerytury mogę kwotę zapłaconych składek odliczyć od podatku.

    A co to jest "rozliczenie z otrzymanej emerytury" ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-12-02 21:05:00
    Od: "maxfire" <z...@j...cy>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> w pocie czoła napisał(a):

    > A co to jest "rozliczenie z otrzymanej emerytury" ?
    >
    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

    Ja Ciebie też....

  • 4. Data: 2003-12-02 23:39:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Dec 2003, maxfire wrote:
    [...]
    >+ Ja Ciebie też....

    ... ?
    Zeznaję że się pogubiłem: emerytury nie otrzymuję, to nie mam
    pojęcia co chcesz rozliczać !
    Po prawdzie :) to mam pewne podejrzenia dotyczące rozliczenia
    dochodów (*wszystkich*, czyli PIT-3X) w tym emerytury :), ale
    wolę się nie narażać na komentarz że wróżę z fusów... !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2004-01-20 12:10:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Dec 2003, Gotfryd Smolik news wrote:
    [...]
    >+ Po prawdzie :) to mam pewne podejrzenia dotyczące rozliczenia
    >+ dochodów (*wszystkich*, czyli PIT-3X) w tym emerytury :), ale
    >+ wolę się nie narażać na komentarz że wróżę z fusów... !

    Przy okazji: dla tego wariantu odnalazłem w ustawie:
    ++++
    Art. 26. 1. Podstawę obliczenia podatku [...] stanowi dochód
    ustalony zgodnie z [...] po odliczeniu kwot:
    2) składek, określonych w przepisach o systemie ubezpieczeń społecznych:
    a) zapłaconych bezpośrednio na własne ubezpieczenia emerytalne,
    rentowe, chorobowe oraz wypadkowe[...]
    13. Odliczeń wymienionych w ust. 1, z zastrzeżeniem art. 11 ustawy
    o zryczałtowanym podatku dochodowym, nie dokonuje się od dochodów
    (przychodów) opodatkowanych w sposób zryczałtowany.
    ----

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)