  • 1. Data: 2003-11-30 21:01:25
    Temat: Odliczenie od podatku - prenumerata
    Od: "luminous" <l...@g...pl>

    Witam!

    W ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych art. 27a ust. 1 pkt 2 lit. d
    jest mowa o możliwości odliczenia od podatku "wydawnictw fachowych".
    Czy na mocy tego punktu można odliczyć zakup prenumeraty czasopisma, która
    częściowo obejmuje rok 2003, a częściowo 2004?
    Czy w ogóle można odliczyć prenumeratę?
    Czy może tylko jej część przypadającą na numery czasopism z roku 2003?

    Pozdrawiam wszystkich i proszę zorientowanych w temacie o odpowiedź.

    Z góry dzięki :)

    --
    luminous

  • 2. Data: 2003-12-02 05:36:03
    Temat: Re: Odliczenie od podatku - prenumerata
    Od: "PiracyOEM" <p...@w...pl>

    Użytkownik "luminous" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy może tylko jej część przypadającą na numery czasopism z roku 2003?
    >
    > Pozdrawiam wszystkich i proszę zorientowanych w temacie o odpowiedź.

    Ja odliczam. Fakture mam na 2003, to wrzucam w koszty w miesiacu, ktorego
    dotyczy faktura.

  • 3. Data: 2003-12-02 08:57:02
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    PiracyOEM wrote:

    > lit. d
    >>
    > Ja odliczam. Fakture mam na 2003, to wrzucam w koszty w miesiacu,
    > ktorego dotyczy faktura.

    Jakie "wrzucam w koszty"? Pytającemu napewno nie chodzi o działalność
    gospodarczą

  • 4. Data: 2003-12-02 11:13:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Dec 2003, PiracyOEM wrote:

    >+ Użytkownik "luminous" <l...@g...pl> [...]
    >+ > jest mowa o możliwości odliczenia od podatku "wydawnictw fachowych".
    [...]
    >+ Ja odliczam. Fakture mam na 2003, to wrzucam w koszty w miesiacu,

    Czekaj.
    Odliczasz (art. 26) czy wrzucasz w koszt (art. 22) ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2003-12-02 11:43:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 30 Nov 2003, luminous wrote:

> [...]
    >+ jest mowa o możliwości odliczenia od podatku "wydawnictw fachowych".

    Wyrażaj się ściśle :)
    "zakupu wydawnictw fachowych". IMO, ma znaczenie dla interpretacji.
    Zaznaczając że to wyłącznie moje zdanie (a prawnikiem nie jestem)
    to liczy się literalnie fakt zakupu. Ustawodawca nie zapisał że
    mają ci być potrzebne w 2003 roku :), tylko że masz kupić w 2003
    oraz muszą być "ściśle związane z pracą" :)
    Uważam że prenumerata *jest* zakupem.

    >+ Czy na mocy tego punktu można odliczyć zakup prenumeraty czasopisma, która
    >+ częściowo obejmuje rok 2003, a częściowo 2004?

    Sądzę że to nie byłaby przeszkoda. Ale może się pojawić problem, jakby
    w 2004r owe "czasopisma" przestałyby być ci potrzebne (pracę zmienisz,
    DG otworzysz dla przykładu) - bo wtedy przestaną być "bezpośrednio
    związane"...

    >+ Czy w ogóle można odliczyć prenumeratę?

    IMHO to tylko sposób płacenia :), ale "zakupem" pozostaje.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2003-12-03 17:40:35
    Od: "luminous" <l...@g...pl>

    "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    > związane"...

    > IMHO to tylko sposób płacenia :), ale "zakupem" pozostaje.

    W końcu chyba odpowiedziałeś niejednoznacznie. Jest to zakup ale czy liczy się
    jego całość, czy część z roku 2003? Jednocześnie koszty zostały
    poniesione w 2003 - czy coś z tego wynika?.

    Więc jak to w końcu jest? Można odliczyć czy nie? Całość czy część?

    Help! :)

    Pozdrawiam,
    --
    luminous

  • 7. Data: 2003-12-03 20:16:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Dec 2003, luminous wrote:

> [...]
    >+ > Sądzę że to nie byłaby przeszkoda. [...]
    [...]
    >+ W końcu chyba odpowiedziałeś niejednoznacznie.

    Ano... Nie jestem doradzcą, tak dla porządku !
    Napisano: "zostały poniesione". Zostały ?

    [...]
    >+ Więc jak to w końcu jest? Można odliczyć czy nie? Całość czy część?

    :)

    pozdrowienia, Gotfryd