    From: "Vasco" <v...@p...fm>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ubezpieczenie netto i nowe prawo...
    Date: Mon, 26 May 2014 15:31:50 +0200

    Hej,

    > Wykupując polisę zawsze brałem AC netto, w końcu i tak VAT który zapłacę
    > sobie odliczę - myślałem. A tu ZONK, wychodzi na to, że teraz można
    > odliczyć tylko 50% VAT. Czy skoro polisa była nabywana na starych
    > warunkach, to przysługuje mi jeszcze odliczenie 100% VAT od tej faktury,

    Jestem ciekaw co będzie w drugą stronę, tj. polisa brana w brutto i czy
    ubezpieczyciel będzie chciał dołożyć tę połowę VATu z faktur naprawczych czy
    nie. Miał już ktoś szkodę i przećwiczył to?

    Do tej pory nawet jak była brutto, to nie chciał wypłacać brutto (żądał
    deklaracji czy mogę odliczyć VAT).

    Vasco