    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ucieczka z Vatu
    Date: Wed, 13 Oct 2010 14:36:30 +0200

    > Miałem na myśli drobiazg z VATem, o ile się nie mylę zapis w ustawie
    > o VAT nadal zawiera zapis o "związku" i "odpowiedzialności wobec
    > osób trzecich", co powoduje iż fakt uznania iż dana umowa jest "osobista"
    > dla celów podatku dochodowego *NIE* implikuje automatycznego wyłączenia
    > z bycia podatnikiem VAT (w przypadku niewyłączenia trzeba wystawić fakturę
    > a nie rachunek, *mimo* że przychód nie będzie z DG - jedna z bardziej
    > pokopanych konstrukcji papierkowych, choć minister przewidział "myk"
    > na taką okazję, w postaci wystawienia faktury przez kupującego,
> [...]

    A możesz to przełożyć na mój przypadek, bo nie łapię :(

    > Stroną umowy *nie jest* przedsiębiorstwo, nigdy, stroną jest *zawsze*
    > osoba, przedsiębiorca, w Twoim przypadku - Ty.

    No tak, ale jak np. mam umowę serwisową z jakimś klientem, bo raz pojadę
    ja, raz wyślę kogoś, komu podzlecam (Umową-Zleceniem notabene), raz
    pracownika etatowego (którego nie mam, bo akurat umowy etatowe są
    choooore i wg mnie powinny zostać zlikdwidowane)... A w tym zakresie
    jestem ja i wyłącznie ja....

    Jak w ostatecznym rozrachunku rozdzielasz działalność osobistą od
    nieosobistej w takim razie?

    > ...kompletuje klientów i to on odpowiada przed klientem za wszelkie
    > reklamacje... (to jest najważniejsze!)

    No tak, bo klient nawet nie wie jaki rodzaj umowy i jaki sposób
    współpracy mamy. Mogę być na etat, na u-z, uod.... Klient przychodzi do
    ośrodka się szkolić i tam mnie spotka.

    > No co jest, "mówili ci" że mają być zmiany w podatkach a nie mówili
    > ci że KUP 50% też chcą zlikwidować?
    > Co Ty masz za źródło informacji??? :P

    Słabe. :( Nie jest to moja działka i tyle wiem co z mediów i szeptania.

    > Nie, "tylko" wypada 50% KUP.

    Czyli dzieło będzie dziełem, niezależnie od rodzaju, i tyle?

    > Jak się umawiasz, że za godzinę takiego szkolenia bierzesz 20 zł
    > a za innego 25 zł, to taka umowa nie jest już "o dzieło" lecz
    > właśnie "ramową". Obejmującą ileś *przyszłych* umów o dzieło.
    > Jak masz 75 umów "o dzieło" w których kwoty wyliczone są na tej
    > samej zasadzie, to nie da się ukryć iż umowa ramowa (być może
    > nie zawarta pisemnie, lecz ustnie) istniała.

    No nie, godzina u mnie jest zawsze tyle samo. Tylko raz godzin jest
    więcej, a raz mniej.

    > Deklaracją w ZUS.
    > Jaką - nie pamiętam, chwilowo nie miałem potrzeby :|
    > Wydaje mi się, że jeśli podstawa oskładkowania już istnieje to nie
    > ma obowiązku deklarowania uzyskiwania przychodu stanowiącego
    > podstawę oskładkowania tego drugiego źródła (które staje się
    > nieobowiązkowe), ale sprawdź w ustawie.

    W sumie to najpierw pogadam z kontrahentem. Może i tak będą wchodzić w
    Vat. Choć pewnie nie od razu, więc na początku może być zgrzyt.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek