  • Data: 2004-02-19 22:34:33
    Temat: Re: Udoste;pnianie mieszkania
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 19 Feb 2004, Podatnik wrote:

    >+ Witam!
    >+
    >+ > bo w umowie mam zapisać, że pozostałe opłaty eksploatacyjne ponosi
    >+ > Najemca,
    >+ To chyba nie wystarczy, żeby uniknąć podatku od tych opłat.

    Moment.
    userinvalid :) pisze o rozliczeniu na zasadach ogólnych, NIE
    o ryczałcie ! W tym układzie ma rację: najemca płaci za niego
    np. za wodę (na którą "user" ma umowę) i to jest jego przychód
    ale równocześnie jego koszt.
    Na podatek to NIE WPŁYWA !

    >+ > 2. Dopóki suma należnych podatków (kumulowanych miesięcznie) nie
    >+ > osiągnie kwoty 530,08 PLN, to zobowiązanie podatkowe nie powstaje i nie
    >+ > ma potrzeby składać deklaracji PIT-5, teoretycznie nawet do końca roku,
    >+ > trzeba jedynie rozliczyć ten dochód razem z innymi w zeznaniu
    >+ > całorocznym (tym do 30 kwietnia następnego roku),
    >+ Ale ten limit 530,08 zł chyba dotyczy podatku od wszystkich Twoich dochodów,
    >+ a nie tylko tych z najmu.

    Inaczej.
    Jeśli ma dodatkowo dochody z DG to masz oczywiście rację.
    W pozostałych przypadkach nie, z tym zastrzeżeniem że jeśli
    ma dochody z pracy to musi zgłościć pracodawcy że tamten powinien
    zaprzestać odliczania zwolnienia; zapłaci trochę więcej zaliczki
    od pensji ale na rozliczenia z PIT to *nie wpłynie* !

    >+ Jeśli się mylę, to podajcie proszę podstawę innych rozstrzygnięć.

    J.w. Mało ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał, mała wspólnota bez najemców :))