    From: Daniel Wieszczycki <d...@N...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ulepszenie? Nie wiem jak ugryźć wymianę komputerów
    Date: Sat, 24 Dec 2005 13:33:29 +0100

    Dnia Sat, 24 Dec 2005 09:41:28 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > ...tak kombinuję że "odłączenie" (ustawowe, w rozumieniu WP ST) mogłoby
    > mieć zastosowanie - czyż nie ? I tam zapisano co zrobić jak się taką
    > "odłączoną" część "przyłącza" do nowego ST :)
    > art.22g.20 i .21...

    Abstrahując całkowicie od problemu i dyskusji na temat OEM.
    Zarówno stary zestaw jak i monitor są całkowicie zamortyzowane (albo
    rzeczywiście zamortyzowane, albo wpisane w koszty).

    Czyli (jeżeli potraktować nowe zestawy jako całkowicie nowe) powinieniem.
    1. Odłączyc monitor od starego zestawu (w ewidencjach to raczej jakoś
    wirtualnie chyba, bo nie widzę takiej pozycji w jakiejkolwiek tabelce).
    2. Pozbyć się starego (albo i nie, kto mi broni trzymać cakowicie
    zamortyzowany, zużyty sprzęt) - sprzedać, zniszczyć, zutylizować.
    3. Nowy zestaw wprowadzić do ewidencji - i teraz jak, bo jezeli do kompa o
    wartości np. 2000 dorzucę monitor za kolejne 2000 to już mam 4000. Czy
    jeżeli monitor jest już zamortyzowany, to jego wartośc jest 0? Jak tak to
    OK.

    A z OEMami to zawsze sa kłopoty. Niby mógłbym powalcyć z M$, ale nie wiem
    czy mi nerwów nie szkoda. A wiecie, że większośc osób mających jeszcze
    legalnie kupione Win95, Win2000 używa ich nielegalnie? W licencji M$
    zabrakło bowiem okresu, na jaki licencja jest udzielana. A w takim razie,
    według naszego prawa autorskiego, licencja jest na 5 lat. Więc większośc M$
    programów kupionych ponad 5 lat temu jest już nielegalna :) Ale to dyskusja
    raczej na pl.soc.prawo

    Dzięki za porady. Oczywiście nie zobowiązujące do niczego, Godfrydzie :)

    --
    Daniel Wieszczycki
    DataSec Consulting - www.datasec.pl