    From: "Piotr Sawrycki" <p...@a...torun.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ulepszenie srodka trwalego o ponad 3500zl
    Date: Mon, 1 Jul 2002 09:17:15 +0200

    Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:afnong$2k3o$1@pingwin.acn.pl...

    > Użytkownik "jacek" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Przesadzasz.Ale jest to nieistotne.

    US
    > precyzyjny
    >
    > Wydawało mi sie, ze zasady ustalania wartosci srodka trwalego sa jednakowe
    > dla PDOF i PDOP.
    > Przy analizie ustawy o PDOP doszedlem (nie tylko ja :-)) do takich samych
    > wnioskow jak Ryszard.
    > Dlatego z punktu widzenia korzysci podatkowych ulepszenia nalezy dokonywac
    > ST w 100% umorzonych.
    >
    > Karol

    Tak. Tego sie wlasnie obawialem. A w istniejacym systemie
    prawnym nie ma nawet sensu zapytywac US, gdyz te
    odpowiedzi i tak nie sa wiazace przy ewentualnych /tfu, tfu/
    kontrolach.
    Tym niemiej jeszcze raz dziekuje za tak powazne potraktowanie
    tematu.
    Jednak mam przy tej okazji jeszcze takie pytanko:
    dlaczego lepiej modernizowac srodek trwaly po amortyzacji?
    A w opisywanej przeze mnie sytuacji chyba jednak
    najlepiej bedzie dwa rachunki: pierwsz 3500 na instalacje
    a za kilka miesiecy drugi na teoretyczny "upgrade" za 2000.

    pozdrawiam

    Piotr