    From: p...@f...onet.pl (Andrzej Popowski)
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ulepszenie srodka trwalego o ponad 3500zl
    Date: Mon, 01 Jul 2002 20:16:05 GMT

    Mon, 1 Jul 2002 08:38:57 +0200, "jacek" <k...@p...onet.pl>
    piszesz:

    >szanowny andrzeju popowski, nie tobie mnie oceniac,

    Wiesz, ja czytam liste po to, zeby wylapac moment kiedy znowu cos sie
    zmienilo w przepisach, bo prowadze DG a nie mam czasu na systematyczne
    studia prawnicze. Dosc mam klopotow ze sledzeniem zamieszania, ktore
    robi ustawodawca. Jak do tego dochodza prywatne wymysly
    interpretatorow, ktore niepotrzebnie weryfikuje, to czasami nerwy mnie
    poniosa i wypowiem swoja ocene.

    >mysle ze nie dorosles
    >intelektualnie do dyskusji, lepiej nalezało przytoczyc argumenty popierajace
    >twoje stanowisko ( ART.22 I. NIC WSPOLNEGO Z TYM NIE MA)

    Artykul opisuje jak wyliczyc stawke amortyzacyjna. I opisuje to
    zupelnie innaczej niz Ty podales w sojej poradzie. Tak jest w UPDOF:
    -----
    Art. 22i. [ Stawki amortyzacyjne ]
    1. Odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych, z zastrzeżeniem art.
    22j–22ł, dokonuje się przy zastosowaniu stawek amortyzacyjnych
    określonych w Wykazie stawek amortyzacyjnych i zasad, o których mowa w
    art. 22h ust. 1 pkt1.
    [...]
    Art. 22h. [ Dokonywanie odpisów amortyzacyjnych ]
    1. Odpisów amortyzacyjnych dokonuje się:
    1) od wartości początkowej wprowadzonych do ewidencji, o której mowa w
    art. 22n, poszczególnych środków trwałych...
    [...]
    Art. 22g. [ Wartość początkowa środków trwałych oraz wartości
    niematerialnych i prawnych ]
    17. Jeżeli środki trwałe uległy ulepszeniu w wyniku przebudowy,
    rozbudowy, rekonstrukcji, adaptacji lub modernizacji, wartość
    początkową tych środków, ustaloną zgodnie z ust. 1, 3–9 i 11–15,
    powiększa się o sumę wydatków na ich ulepszenie, w tym także o wydatki
    na nabycie części składowych lub peryferyjnych, których jednostkowa
    cena nabycia przekracza 3 500 zł.
    -----

    I zeby nie bylo watpliwosci - Wykaz stawek amortyzacyjnych jest
    zapisany jako tabelka podajaca roczna stawke procentowa. Sformulowanie
    "ilosc rat pozostalych do konca amortyzacji" jest chyba Twoim
    prywatnym pomyslem.

    Pozdrowienia,

    Andrzej Popowski