  • Data: 2005-03-01 12:54:01
    Temat: Re: Ulga mieszkaniowa - raz jeszcze
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

    > -------------------------------------
    > To było ogólne stwierdzenie trzeba zapłacić podatek moze niefortunnie
    > napisałam trzeba oddac ulgi nie miałam na mysli oddawania dosłownie .
    > Ale sądze że jednak dalsze moje odpowiedzi były raczej jednoznaczne .
    > Pozdrawiam Wiola

    Poczytalem i wreszcie wyrobilem sobie zdanie :)
    Byc moze sie myle, ale zgodnie z logika:

    1. Poniewaz mieszkanie, ktore kupilem (a teraz chce sprzedac) zostalo
    kupione po raz pierwszy (czyli nie z pieniedzy pochodzacych ze sprzedazy
    poprzedniego domu/mieszkania), to moge je sprzedac w dowolnym momencie i nie
    placic podatku od sprzedazy pod warunkiem, ze ZOBOWIAZE SIE PRZED
    NOTARIUSZEM, iz pieniadze uzyskane ze sprzedazy mieszkania wydam na kolejne
    mieszkanie/dom w ciagu 5 lat od momentu sprzedazy obecnego mieszaknia.

    2. Nie bede zmuszony do oddania z powrotnem ulgi podatkowej, ktora
    odliczylem w latach 2001-2002 z tytulu kupna mieszkania na rynku pierwotnym
    od developera.

    Wnioskuje wiec, ze moge smialo sprzedac teraz mieszkanie i jedynie musze
    pilnowac, by w ciagu pieciu lat z pieniedzy tych kupic kolejne :)

    W miedzy czasie zebralem podobne informacje od innych znajomych prawnikow i
    przewazaja wlasnie takie opinie, jak ta powyzej.

    Dziekuje wszystkim za pomoc

    Malin