  • 1. Data: 2009-03-22 15:41:57
    Temat: Ulga na internet a miejsce zamieszkania
    Od: "posh" <p...@o...pl>

    Witam,
    Zastanawiam się nad możliwością odliczenia internetu. Mam taką sytuację:
    jestem zameldowany w miejscu X, przez cały 2008 wynajmowałem mieszkanie w
    miejscu Y gdzie też miałem internet.
    I teraz czy mogę sobie odliczyć internet i US sie do tego nie przyczepi że adres
    świadczenia usługi jest inny niż adres mojego zameldowania?
    Dzięki za informacje.

  • 2. Data: 2009-03-22 15:44:06
    Temat: Re: Ulga na internet a miejsce zamieszkania
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-03-22, posh <p...@o...pl> wrote:
> [...]
    > I teraz czy mogę sobie odliczyć internet i US sie do tego nie przyczepi że adres
    > świadczenia usługi jest inny niż adres mojego zameldowania?

    Przyczepi. Skoro wynajmujesz mieszkanie wmiejscu Y, to tam powinieneś się
    do US udać i zaktualizować miejsce zamieszkania (nie zameldowania). A
    tak, to US Ci przywalić grzywną za niezaktualizowanie danych w terminie
    (bodajże 30 dni).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2009-03-22 16:02:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Wojciech Bancer pisze:

> [...]
    > do US udać i zaktualizować miejsce zamieszkania (nie zameldowania). A
    > tak, to US Ci przywalić grzywną za niezaktualizowanie danych w terminie

    A w jakim czasie przedawnia się wykroczenie (?) niezgłoszenia nowego
    miejsca zamieszkania? Bo jeśli w tym samym czasie co niezgłoszenie
    rachunku bankowego w DG (1 rok), to ukaranie za to zaniedbanie jest mało
    realne.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2009-03-22 16:05:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    posh wrote:
> [...]
    > I teraz czy mogę sobie odliczyć internet i US sie do tego nie przyczepi że adres
    > świadczenia usługi jest inny niż adres mojego zameldowania?

    Co do internetu sie nie przeczepi. Odliczyłeś internet w miejscu które
    zamieszkujesz.
    Gdybyś odliczył internet w X to by sie przyczepił (jakby wiedzial ze
    mieszkasz w Y)

    Po czym dowali ci 1000 zł grzywny za niezgłoszenie zmiany miejsca
    zamieszkania.

  • 5. Data: 2009-03-22 16:16:17
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 22-03-2009 o 17:05:25 witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

> [...]
    > mieszkasz w Y)
    >
    > Po czym dowali ci 1000 zł grzywny za niezgłoszenie zmiany miejsca

    A czynny żul już nie działa?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 6. Data: 2009-03-22 16:17:09
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 22-03-2009 o 17:02:25 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > miejsca zamieszkania? Bo jeśli w tym samym czasie co niezgłoszenie
    > rachunku bankowego w DG (1 rok), to ukaranie za to zaniedbanie jest mało

    Chyba też 1 rok, bo to IIRC wykroczenie skarbowe jest.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 7. Data: 2009-03-22 16:21:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomek pisze:

    > Chyba też 1 rok, bo to IIRC wykroczenie skarbowe jest.

    No to w praktyce nic nie przywali, chyba że zdąży z kontrolą w ciągu
    8 miesięcy od złożenia PITa (maj-grudzień), mało realne.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2009-03-22 16:51:06
    Od: TomN <s...@i...dyndns.org>

    Tomek w <news:op.uq7bhflvl60ql1@unk>:

    > A czynny żul już nie działa?

    Ten spod budki z piwem? Tez może dowalić...

    MSPANC

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 9. Data: 2009-03-22 18:55:44
    Od: "Kimba" <k...@g...com>

> [...]
    > mieszkasz w Y)
    >
    > Po czym dowali ci 1000 zł grzywny za niezgłoszenie zmiany miejsca

    Nie przywali. Po pierwsze roczne przedawnienie wykroczenia skarbowego. Po
    drugie przy tym bałaganie nikt nie zwróci na to uwagi. Ja po zmianie miejsca
    zamieszkania (złoszonej), przez trzy lata przy rocznym rozliczaniu byłam
    wzywana do US jako "nowy podatnik na ich terenie" :))

  • 10. Data: 2009-03-23 09:52:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 22 Mar 2009, Liwiusz wrote:

    > No to w praktyce nic nie przywali, chyba że zdąży z kontrolą w ciągu 8
    > miesięcy od złożenia PITa (maj-grudzień), mało realne.

    PITa tak.
    Ale wtedy musi złożyć NIP-1 podając zeszłoroczną datę zamieszkania,
    prawda? Czyli już sam NIP-1 wymagałby "czynnego żalu", nie wiem jak
    potraktować dalszy łańcuszek zdarzeń :)

    pzdr, Gotfryd