  • 1. Data: 2009-03-22 09:19:11
    Temat: korekta zeznania
    Od: "Artur" <a...@a...wp.pl>

    Witam

    Złozyłem już zeznanie podatkowe jedak:
    -dostałem dodatkowy pit 11 o którym zapomniałem i nie uwzględniłem go w
    formularzu
    -chciałbym się jednak rozliczyć wspólnie z żoną

    Czy mogę złożyć korektę rozliczając się wspólnie?
    Czy musze napisać jakieś uzasadnienie korekty?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-03-22 09:24:44
    Temat: Re: korekta zeznania
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 22-03-2009 o 10:19:11 Artur <a...@a...wp.pl> napisał(a):

> [...]
    > formularzu
    > -chciałbym się jednak rozliczyć wspólnie z żoną
    >
    > Czy mogę złożyć korektę rozliczając się wspólnie?

    IMO tak

    > Czy musze napisać jakieś uzasadnienie korekty?

    Tak - defacto korekta bez uzasadnienia to nie korekta tylko autodonos

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-03-22 09:36:24
    Od: "Artur" <a...@a...wp.pl>

    Użytkownik "Tomek" napisał w wiadomości

    > IMO tak

    > Tak - defacto korekta bez uzasadnienia to nie korekta tylko autodonos

    Jeszcze kilka pytań.
    Co w sytuacji gdybym przed złożeniem korekty otrzymał zwrot nadpłaty?
    Czy US wezwie mnie do zwrotu? Co w sytuacji gdy w efekcie korekty nadplata
    wyjdzie większa? Czy US dopłaci rożnicę czy też będę zobowiązany do zwrotu
    wcześniejszej nadpłaty i otrzymam kolejną?

    Czy w uzasadnieniu wystarczy uwzględnić suche fakty, np. chęć rozliczenia
    wspólnego i dodatkowy pit11 wczensiej nie uwzględniony?

  • 4. Data: 2009-03-22 09:53:38
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 22-03-2009 o 10:36:24 Artur <a...@a...wp.pl> napisał(a):

> [...]
    > wyjdzie większa? Czy US dopłaci rożnicę czy też będę zobowiązany do zwrotu
    > wcześniejszej nadpłaty i otrzymam kolejną?

    IMO jeśli wyjdzie większa nadpłata to US zwróci różnicę,
    jeśli wyjdzie mniejsza nadpłata lub zwrot, to będziesz musiał
    Ty wpłacić im - i tyle.

    > Czy w uzasadnieniu wystarczy uwzględnić suche fakty, np. chęć rozliczenia
    > wspólnego i dodatkowy pit11 wczensiej nie uwzględniony?

    IMO tak, do tego możesz dopisać że ponieważ wczesniej dostałeś
    taki a taki zwrot, to teraz oni Tobie mają zwrócić tyle, albo Ty im tyle,
    tak żeby później nie było dziwnych wezwań (czasami coś im się miesza).

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2009-03-22 09:56:10
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 22-03-2009 o 10:19:11 Artur <a...@a...wp.pl> napisał(a):

    > Czy musze napisać jakieś uzasadnienie korekty?

    Tak na marginesie poszukaj "Korekta deklaracji"
    w ordynacji podatkowej i art. 16/16a w kodeksie karnym skarbowym,
    tak żebyś miał ogląd jak to prawnie wygląda.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 6. Data: 2009-03-22 10:10:31
    Od: "Artur" <a...@a...wp.pl>

    Użytkownik "Tomek" <

    > IMO tak, do tego możesz dopisać że ponieważ wczesniej dostałeś
    > taki a taki zwrot, to teraz oni Tobie mają zwrócić tyle, albo Ty im tyle,
    > tak żeby później nie było dziwnych wezwań (czasami coś im się miesza).

    dzięki za wyjaśnienia

    pozdrawiam