  • 1. Data: 2005-12-30 15:36:58
    Temat: Ulga na internet - okres
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Mam pytanie dotyczące okresu za jaki można dokonywać odliczeń z tyt.
    ulgi na internet.
    Według: http://www.pit.pl/ulga-internet/
    "możliwe jest odliczenie wpłat dokonanych w roku 2005 za inne okresy
    rozliczeniowe pod warunkiem posiadania faktury VAT (bez względu na datę
    jej wystawienia)"

    I teraz pytanie, za jaki okres mogę dokonać odliczeń, jeżeli za internet
    płacę z góry do końca miesiąca:
    tzn
    -za styczeń 2005 - zapłaciłam w grudniu 2004
    -za luty 2005 - zapłaciłam w styczniu 2005
    .
    .
    .
    -za grudzień 2005 - zapłaciłam w listopadzie 2005
    - za styczeń 2006 - zapłaciłam w grudniu 2005

    Wg. powyższego to mogę odliczyć te wydatki na internet, które poniosłam
    w roku 2005 czyli za internet za miesiące luty2005-styczeń2006, bo za te
    miesiące płaciłam w roku 2005.

    Dobrze myślę? Proszę o potwierdzenie, albo zaprzeczenie.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 2. Data: 2005-12-30 16:23:57
    Temat: Re: Ulga na internet - okres
    Od: "mgma" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Nikiel ;-)" <n...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > --
    > # od niklu # # gg - 4939629 #
    > # Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy #

    Liczą sie wpłaty dokonane w 2005 roku. Poniesiony wydatek, a nie wystawiona
    faktura.
    MM

  • 3. Data: 2006-01-01 21:20:43
    Od: "Nissak" <d...@S...in.lublin.pl>

    mgma wrote:
    > Liczą sie wpłaty dokonane w 2005 roku. Poniesiony wydatek, a nie
    > wystawiona faktura.

    czyli niby wystarczy mieć dowód zapłaty za usługę i nie ma potrzeby dostania
    faktury od operatora ??
    mozesz to czyms poprzeć czy tak poprostu uważasz ??

  • 4. Data: 2006-01-01 21:52:13
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Nissak" <d...@S...in.lublin.pl> napisał w wiadomości
    > czyli niby wystarczy mieć dowód zapłaty za usługę i nie ma potrzeby
    > dostania faktury od operatora ??
    > mozesz to czyms poprzeć czy tak poprostu uważasz ??

    Chodziło mi raczej o to że mam fakturę wystawioną za abonament od
    stycznia do grudnia 2005 i jeszcze fakturę za styczeń 2006 roku. I wg
    mnie nie powinnam do tej ulgi uwzględniać pozycji faktury za styczeń
    2005 - bo ją opłaciłam w grudniu (czyli wydatek poniosłam w roku 2004),
    tylko za styczeń 2006 (gdzie wydatek poniosłam w roku 2005). Gdyby to
    były takie same kwoty to nie miałabym problemu, a tu chodzi o to że vat
    był inny i kwoty różne...

  • 5. Data: 2006-01-02 08:05:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 1 Jan 2006, Nikiel ;-) wrote:

    > Użytkownik "Nissak" <d...@S...in.lublin.pl> napisał
    [...]
> [...]
    > stycznia do grudnia 2005 i jeszcze fakturę za styczeń 2006 roku. I wg
    > mnie nie powinnam do tej ulgi uwzględniać pozycji faktury za styczeń

    ....odwracając kota ogonem: jak ktoś będzie miał fakturę
    za dostęp do internetu świadczony przez cały 2004 rok ale
    wystawioną 3.I.2005 to w myśl zasady ""teraz faktura"
    mógłby ją odliczyć :)

    > były takie same kwoty to nie miałabym problemu, a tu chodzi o to że vat
    > był inny i kwoty różne...

    ...do VATu to chyba było sporo komentarzy :) (że nie ma nic do rzeczy,
    fakt "uzasadnienia" nic nie zmienia).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2006-01-02 19:48:25
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    > ....odwracając kota ogonem: jak ktoś będzie miał fakturę

    Proszę o pozostawienie kota w spokoju.
    Znęcanie się nad zwierzętami podlega pod paragraf... ;)

    > za dostęp do internetu świadczony przez cały 2004 rok ale
    > wystawioną 3.I.2005 to w myśl zasady ""teraz faktura"
    > mógłby ją odliczyć :)

    Można też kota odwrócić w drugą stronę. Za internet za rok 2004 ktoś
    zapłacił w całości w styczniu 2005 - taką promocję miał.... 'bierzesz
    teraz - płacisz za rok'

    Ech, i nadal nie jestem pewna na 100%. Niby logiczne bo liczy się
    wydatek, ale dla US niektóre sprawy są nielogiczne...
    Chyba trzeba będzie napisać do prezydenta - przynajmniej kiedyś
    słyszałam, że odpowiedzi są rzetelne (od fachowców) - ciekawe jak to
    teraz jest...

  • 7. Data: 2006-01-02 23:52:40
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Nikiel ;-) napisał(a):

    > Można też kota odwrócić w drugą stronę. Za internet za rok 2004 ktoś
    > zapłacił w całości w styczniu 2005 - taką promocję miał.... 'bierzesz
    > teraz - płacisz za rok'

    Sądzę, że postępując zgodnie z zasadą "koszty danego roku" nie naruszymy
    prawa, a wszelkie interpretacje rozszerzające mogą łatwo być podwazone.
    Dodatkowo, specjalistom od rocznych promocji pragnę przypomnieć, że
    faktura za usługi telekomunikacyjne powinna m.in. zawierać okres,
    jakiego dotyczy.

    M.

  • 8. Data: 2006-01-03 22:07:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Jan 2006, Nikiel ;-) wrote:

    > Proszę o pozostawienie kota w spokoju.
    > Znęcanie się nad zwierzętami podlega pod paragraf... ;)

    ;)
    Obracanie nie musi być "znęcaniem się", w pewnym zakresie
    obrotów kot może być wręcz zadowolony!

    > Można też kota odwrócić w drugą stronę. Za internet za rok 2004 ktoś
    > zapłacił w całości w styczniu 2005 - taką promocję miał.... 'bierzesz
    > teraz - płacisz za rok'

    ...no i teraz ja obracam ten tekst, obracam... i dochodzę do wniosku
    że to jest zagadka "czym różnią się oba cytaty"!
    ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2006-01-04 21:25:06
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    > ...no i teraz ja obracam ten tekst, obracam... i dochodzę do wniosku
    > że to jest zagadka "czym różnią się oba cytaty"!

    Czym? Praktycznie niczym, bo to ten sam kot ;)
    Ale z innej strony. Ja zaznaczyłam, że opłata za rok 2004 została
    dokonana w całości w styczniu 2005 roku. Ty nie. Wnioskuje więc, że
    abonent grzecznie płacił co miesiąc w 2004, tylko że faktura została
    wystawiona w roku 2005.
    I o to się rozchodzi.

    A wracając do mojego pierwotnego pytania, to wiem, że nic nie wiem... Wy
    też nic nie wiecie? Ja po prostu nie 'siedzę' w podatkach i chciałam się
    upewnić, a tutaj zero odpowiedzi... poza kotem, z którego nic nie wynika
    :P

    Przyznam, że ulga ta zamotana jest, niewyjaśniona, to jest tak jak
    tworzą coś na chybcika, bez przemyśleń i wyjasnień dokładniejszych.
    Szukałam w necie, ale jedynie co znalazłam to interpretację jakiegoś us
    w sprawie faktury na małżeństwo. Wynikało z tego, że jak fra jest na
    kwotę np. 700 zł i są oboje małżonkowie na niej, to nie tak jak w
    przypadku ulgi remontowej, albo jedno odlicza albo drugie. Tutaj na męża
    przysługuje połowa - 350 zł i na żonę druga połowa 350 zł.

  • 10. Data: 2006-01-06 21:00:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Jan 2006, Nikiel ;-) wrote:

    > A wracając do mojego pierwotnego pytania, to wiem, że nic nie wiem... Wy
    > też nic nie wiecie?

    ...najwyraźniej :]
    Trzeba przyznać że argument o kasowym zaliczaniu jest również
    przekonujący: w końcu w ustawie zapisali wyłącznie "w wysokości
    nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 760 zł".
    Wyraźnie uzależnili od "poniesienia" a nie "korzystania
    w okresie"....

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)