  • 11. Data: 2005-03-12 10:41:36
    Temat: Re: Ulga odsetkowa a remontowa?
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "jacek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości news:

    > http://mf.gov.pl/dokument.php?dzial=114&id=24369

    No i potwierdzają tam moją tezę - jak lokal jest lokalem a nie budową -
    odliczać możesz.
    A jest lokalem jak ma odbiór lub pozwolenie na użytkowanie.
    Kiedy dostałeś odbiór?

  • 12. Data: 2005-03-13 10:33:22
    Od: j...@w...pl (jacek)

    > No i potwierdzają tam moją tezę - jak lokal jest lokalem a nie budową -
    > odliczać możesz.
    > A jest lokalem jak ma odbiór lub pozwolenie na użytkowanie.
    > Kiedy dostałeś odbiór?

    W ustawie jest mowa:
    1.co można remontować lub modernizować - w moim przypadku lokal mieszkalny w
    budynku mieszklnym, w który zaspokaja moje potrzeby mieszkaniowe.
    2. jaki tytuł prawny jest ważny aby można było dokonać remontu lub
    modernizacji - w moim przypadku jest to akt notrarilny.

    Nie ma tam mowy o żadnym pozwoleniu na użytkowanie czy odbiorze. Siłą rzeczy
    inwestycja musi być zakończona trudno jest remontować lub modernizować coś
    czego nie ma. Chodzi Ci zapewne o sytuację np. z Warszawy gdzie mieszkania
    są już dawno sprzedane a nie widać jeszcze fundamentów. W moim mieście
    takich problemów nie ma. Kupiłem mieszkanie, które faktycznie stało i można
    już było w nim mieszkać.
    Podstawa:
    Obwieszczenie Ministra Finansów z dnia 31 stycznia 2000 r. w sprawie
    ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy o podatku dochodowym od osób
    fizycznych.

  • 13. Data: 2005-03-13 18:58:17
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]

    > 1.co można remontować lub modernizować - w moim przypadku lokal mieszkalny
    > budynku mieszklnym, w który zaspokaja moje potrzeby mieszkaniowe.

    Wszystko prawda.
    Tylko tłumaczę Ci jak krowie na rowie że do momentu odbioru to wszystko jest
    budową a nei lokalem mieszkalnym w budynku mieszkalnym.

    > 2. jaki tytuł prawny jest ważny aby można było dokonać remontu lub
    > modernizacji - w moim przypadku jest to akt notrarilny.
    >
    > Nie ma tam mowy o żadnym pozwoleniu na użytkowanie czy odbiorze.

    O tym mówi Prawo Budowlane.

    Siłą rzeczy
    > inwestycja musi być zakończona trudno jest remontować lub modernizować coś
    > czego nie ma.

    A no dokładnie o to chodzi.

> [...]
    > są już dawno sprzedane a nie widać jeszcze fundamentów. W moim mieście
    > takich problemów nie ma. Kupiłem mieszkanie, które faktycznie stało i

    Formalnie też?