    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ulga podatkowa od spadku - co po 1 stycznia 2007 ?
    Date: Thu, 2 Nov 2006 16:55:45 +0100

    On Thu, 2 Nov 2006, i...@w...pl wrote:

    > nim jeszcze przez 5 lat, to czy po 1 stycznia 2007 (o ile wejdzie
    > projekt zniesienia podatków od spadków i darowizn dla najbliższych)
    > też mnie ten projekt obejmie, tzn. czy przestanie nade mną wisieć
    > 5-letnia perspektywa płacenia tego haraczu w razie niedotrzymania
    > warunków przyznania ulgi?

    Przecież mogš być przepisy przejciowe, dziś nam nieznane.
    "Zasadniczo" powinno być tak, że skoro podatek się płaci na określonych
    zasadach to przyszłe zmiany nie wpływają na już zaszłe, opodatkowane
    zdarzenia. Czyli jak podatnik się godzi że "mieszka 5 lat albo płaci"
    to się godzi.
    No ale bywa że zmiany *korzystniejsze* dla podatnika mogą być stosowane
    wg nowych zasad. Pytać w MF :)

    pzdr, Gotfryd