  • 1. Data: 2005-11-07 10:06:58
    Temat: Ulga remontowa 2003-2005 a tytuł prawny
    Od: "Jędrek" <y...@o...pl>

    Witam.
    Po przetrząśnięciu listy dyskusyjnej wciąż nie jestem w stanie odpowiedzieć
    sobie na poniższe pytania. Nie chcę też wychylać się do US bo to dobrowolne
    zgłoszenie się do weryfikacji :) Zatem prośba do Was o poradę.

    Fakty:
    1) Mieszkanie jest budowane (tak wiem, jest to budowa) od wiosny 2005
    2) Wg umowy przedwstępnej tzw. "przekazanie lokatorskie" jest w marcu 2006
    3) Podpisanie umowy właściwej (i przeniesienie własności) ustalono na połowę
    maja 2006

    Moje pytanie brzmi czy mogę zakupić materiały (piece, glazurę itp) z
    fakturami za rok 2005 po czym skorzystać z ulgi podatkowej, skłądając
    zeznanie z końcem kwietnia 2006? Czy "przekazanie lokatorskie" z umowy
    przedwstępnej można traktować jako "tytuł prawny" umożliwiający mi
    skorzystanie z ulgi? Czy różnica w datach faktur a realnego otrzymania
    tytułu prawnego ma znaczenie (zakup materiałów "naprzód" nie mając jeszcze
    tytułu prawnego)?

    Przy okazji... czy US wogóle weryfikuje, że zakupione rzeczy zostały zużyte,
    tzn. są jakieś kontrole w mieszkaniach? Nie słyszałem nigdy o czymś takim...

    Pozdrawiam,
    andrzej.

  • 2. Data: 2005-11-07 13:34:20
    Temat: Re: Ulga remontowa 2003-2005 a tytuł prawny
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jędrek wrote:

    > Moje pytanie brzmi czy mogę zakupić materiały (piece, glazurę itp) z
    > fakturami za rok 2005 po czym skorzystać z ulgi podatkowej, skłądając
    > zeznanie z końcem kwietnia 2006?
    Nie

    > Czy "przekazanie lokatorskie" z umowy
    > przedwstępnej można traktować jako "tytuł prawny" umożliwiający mi
    > skorzystanie z ulgi?
    Nie

    > Czy różnica w datach faktur a realnego otrzymania
    > tytułu prawnego ma znaczenie (zakup materiałów "naprzód" nie mając jeszcze
    > tytułu prawnego)?
    tak

    > Przy okazji... czy US wogóle weryfikuje, że zakupione rzeczy zostały zużyte,
    > tzn. są jakieś kontrole w mieszkaniach? Nie słyszałem nigdy o czymś takim...

    Tak