eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiUmowa na czas określony - czy istnieje możliwość rozwiązania umowy z niewydajnym pracownikiem? › Re: Umowa na czas określony - czy istnieje możliwość rozwiązania umowy z niewydajnym pracownikiem?
    From: "Piotr" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Umowa na czas określony - czy istnieje możliwość rozwiązania umowy
    z niewydajnym pracownikiem?
    Date: Thu, 3 Aug 2006 16:40:48 +0200

    > Czy w takim razie pierwszą umowę, skoro została zawarta nieprawidłowo,
    można
    > potraktować jako dwie umowy na czas próbny (3 miesiące) + 1 miesiąc na
    czas

    Nalezy zbadac intencje stron. Moim zdaniem nalezaloby ja raczej potraktowac
    jako jedna umowe na czas okreslony 4 mc. Teoretycznie mozna by pewnie
    jeszcze myslec o umowie na okres probny 3 mc + umowa na czas nieokreslony (a
    to by ulatwialo ewentualne zwolnienie pracownika, ale wydaje mi sie, ze to
    bardzo sliski temat takie podejscie).

    > określony? Pracownik na 100% nie zgodzi się na porozumienie stron.
    > Tymczasem przysłał zwolnienie - 30 dni od psychiatry. Czy istnieje jakaś
    > możliwość wypowiedzenia mu pracy kiedy wróci?

    W gre wchodzi zwolnienie dyscyplinarne (ciezko, bo musisz miec istotne
    powody i latwo niestety narobic sobie bigosu, jesli pracownik poda Cie do
    sadu pracy - w razie ewentualnej Twojej przegranej gosc zwinie ciezkie
    pieniadze od Ciebie). Inaczej ciezko i warto byloby znalezc dobrego
    prawnika - jesli sie nie myle jakas furtke moga pozostawiac takie rzeczy jak
    reorganizacja firmy i likwidacja jego stanowiska pracy, czy brak
    kwalyfikacji potrzebnych do wynonywania pracy, ale nie jestem pewien czy to
    ma zastosowanie do umow na czas okreslony i to tez troche delikatna sprawa.

    Pamietaj tez, ze nie mozesz goscia zwolnic dopoki ma zwolnienie lekarskie, a
    to moze doslac tez zawsze z nieduzym opoznieniem (choc powinien poinformowac
    np. telefonicznie od razu, jesli nie stoja na przeszkodzie jakies istotne
    powody). Pamietaj tez, ze wypowiedzenie staje sie skuteczne (zaczyna biec
    termin wypowiedzenia) od momentu, kiedy pracownik zapoznal sie z
    przedstawionym mu wypowiedzeniem (lub mial potencjalnie mozliwosc zapoznania
    sie, tzn. od daty odebrania listu poleconego - zolta zwrotka).

    Witamy w dziwnym kraju.... Ja bym jednak poszedl do dobrego prawnika -
    wydasz teraz 100 zl na porade, ale zaoszczedzisz gdybys cos skopal i jesli
    pozniej gosciu zarzada przywrocenia do pracy i zaplaty pensji np. za 5 mc
    kiedy nie pracowal u Ciebie.

    Specem nie jestem, wiec traktuj tego maila tylko orientacyjnie. Najlepszym
    jednak rozwiazaniem byloby porozumienie stron.

    http://www.pbase.com/piotrstankiewicz