  • 1. Data: 2005-10-31 21:38:24
    Temat: Umowa na % od zysku
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Witam,

    znajomy prowadzi Sklep Internetowy. Sklep ma już swoją markę, ale znajomego
    przytoczyły obowiązki. Więc ja chcę przejąć ten sklep na jakiś czas. Chcemy
    podpisać umowę dzierżawy sklepu (domeny, skryptów itepe) na X% od zysków.
    Czy tak można? Czyli ja będę prowadził sklep, zarabiał, a on co miesiąc
    wystawi mi fakturę na kwotę będącą procentem od zysku z danego miesiąca.
    Bez umowy, to OK, bo wtedy nikomu nic do tego, ile mi wystawia za utrzymanie
    sklepu na swoim serwerze, ale czy mogę legalnie zawrzeć w umowie zapis, że
    kwota utrzymania sklepu zależna jest od zysków, jakie mi przynosi?

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 2. Data: 2005-11-01 07:12:42
    Temat: Re: Umowa na % od zysku
    Od: "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm>

> [...]
    > sklepu na swoim serwerze, ale czy mogę legalnie zawrzeć w umowie zapis, że
    > kwota utrzymania sklepu zależna jest od zysków, jakie mi przynosi?

    Istnieje swoboda zawierania umow wiec o ile umowa taka nie narusza przepisow
    prawa zasad wspolzycia spolecznego moze byc zawarta.
    Tylko ze jak to bedzie? Ty bedziesz pelnomocnikiem? I bedziesz mial swoja
    dzialanosc? I to bedzie raczej nie umowa dzierzawy tylko umowa o zarzadzanie
    firma.

  • 3. Data: 2005-11-01 11:43:39
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to wtorek, 1 listopada 2005 08:12, gdy jarmulowicz krzysztof
    napisał(a) coś na pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

> [...]
    > przepisow prawa zasad wspolzycia spolecznego moze byc zawarta.
    > Tylko ze jak to bedzie? Ty bedziesz pelnomocnikiem? I bedziesz mial swoja

    No ja będę prowadził sklep, jako moja działalność. Tylko dzierżawię
    powierzchnię sklepową (miejsce na serwerze, skrypty administracyjne) oraz
    markę (domenę). Sęk w tym, że czynsz ustalamy nie stały, a zależy od
    zysków.

    > I to bedzie raczej nie umowa dzierzawy tylko umowa o
    > zarzadzanie firma.

    Dlaczego? Jak otwieram sklep mięsny, to wynajmuję czy tam dzierżawię
    powierzchnię sklepową od właściciela lokalu. Tutaj jest tak samo, tylko
    lokal jest wirtualny, a poza lokalem wynajmuję także markę (domenę) pod
    jaką działa. No i zmienny jest czynsz.

  • 4. Data: 2005-11-01 15:47:15
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Tristan Alder napisał(a):

    > Sęk w tym, że czynsz ustalamy nie stały, a zależy od
    > zysków.

    Obawiam się, że może być to poważny obszar nieporozumień.

    M.

    PS. A co będzie w przaypadku straty?

  • 5. Data: 2005-11-01 17:24:32
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to wtorek, 1 listopada 2005 16:47, gdy Maciej Bebenek napisał(a) coś
    na pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > Obawiam się, że może być to poważny obszar nieporozumień.

    Spoko, bez nerw. Pytanie zasadnicze -- czy taka umowa jest OK?

    > PS. A co będzie w przaypadku straty?

    No to ja pokrywam.

  • 6. Data: 2005-11-01 17:29:41
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    >A był to wtorek, 1 listopada 2005 16:47, gdy Maciej Bebenek napisał(a) coś
    > na pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > Spoko, bez nerw. Pytanie zasadnicze -- czy taka umowa jest OK?

    Jak najbardziej.

    > No to ja pokrywam.

    A on nie dostaje nic?

  • 7. Data: 2005-11-01 17:31:46
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Tristan Alder napisał(a):

    > Spoko, bez nerw. Pytanie zasadnicze -- czy taka umowa jest OK?

    Nic tak nie dzieli przyjaciół, jak pieniądze

    > No to ja pokrywam.

    czyli opłaca Ci się jechać na stracie. Na przykład non stop jakieś
    promocje organizować :-P

    M.

  • 8. Data: 2005-11-01 21:06:48
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > czyli opłaca Ci się jechać na stracie. Na przykład non stop jakieś
    > promocje organizować :-P

    Oczywiscie z promocji notorycznie korzystac ma szwagier Tristana :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2005-11-02 14:38:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Nov 2005, Tristan Alder wrote:

    > A był to wtorek, 1 listopada 2005 16:47, gdy Maciej Bebenek napisał
    >
    > Spoko, bez nerw.

    Optymista ;)
    Pochwal się - czy w rachubę wchodzi dochód podatkowy ?
    Bo to iż nie odzwierciedla on "dochodu właœciwego" to wiemy (choćby
    z powodu amortyzacji).
    Jestem ciekaw czy macie koncept jak rozwišzać podatkowo i dochodowo
    taki proœciutki ;) przypadek: do owego 'wirtuala' trzeba będzie
    zakupić jakiœ WNiP.
    1. Kto płaci
    2. Kto wpisuje w ESToWNiP i amortyzuje oraz staje się właœcicielem
    (choć na drugie pytanie to odpowiedŸ znamy :>)

    > Pytanie zasadnicze -- czy taka umowa jest OK?

    "A dlaczego by nie" ?
    IMO jest znacznie "normalniejsza" niż umowa w której dostajesz
    za 1 zł telefon komórkowy wart "rynkowo" 500 zł a póżniej
    np. opust od haraczu rekompensujšcego tš złotówkę :)

    wKF: rozumiem że poprowadzisz pod swoja firmš...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2005-11-03 06:14:14
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to wtorek, 1 listopada 2005 18:29, gdy Cavallino napisał(a) coś na

    No nic, bo ma % od zysków.