  • Data: 2002-09-06 21:05:58
    Temat: Re: Umowa nienazwana???
    Od: "Graszka" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Sławomir Malibo <e...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:alb36j$2c2$...@s...icm.edu.pl...
    > Np. umowa leasingu. Chociaż teraz już zaczyna się o tym mówić głośniej.

    Sprawa wygląda tak. Jest sobie osoba fizyczna prowadząca DG, KPiR, VAT.
    Świadczy usługi np. informatyczne podmiotom gospodarczym. Okazuje się, iż
    mimo płacenia podatku VAT klienci w/w nie mogą sobie odliczyć VAT-u z jego
    faktur, gdyż organy podatkowe traktują w/w jako osobę osobiście wykonującą
    usługi. Aby uznać w/w za prowadzącego DG musiałby on :
    - albo zatrudnić pracownika do świadczenia usług inf.
    - albo świadczyć takie usługi również na rzecz ludności ,
    - albo zawierać ze swoimi klientami umowy inne niż o dzieło czy zlecenia -
    np. umowy nienazwane.
    Interpretacja za Magazynem Księgowego "BILANS". Sytuacja może mnie dotyczyć
    i stąd moje pytanie o ten rodzaj umowy.

    Pozdrawiam, Graszka