  • 1. Data: 2002-09-06 18:48:12
    Temat: Umowa nienazwana???
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Jak w temacie - co to jest "umowa nienazwana", kto i kiedy może takową
    zawierać itp.
    Będę wdzięczna za jakieś wyjaśnienia.
    Pozdrawiam, Graszka.

  • 2. Data: 2002-09-06 19:00:43
    Temat: Re: Umowa nienazwana???
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Graszka" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Jak w temacie - co to jest "umowa nienazwana", kto i kiedy może takową
    > zawierać itp.
    > Będę wdzięczna za jakieś wyjaśnienia.
    > Pozdrawiam, Graszka.

    Kłania się Kodeks Cywilny. Dużo by można na ten temat mówić. A sądzę, że
    interesują Cię tylko niektóre sprawy.

    Pozdrawiam sedecznie

  • 3. Data: 2002-09-06 20:17:21
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    > Kłania się Kodeks Cywilny. Dużo by można na ten temat mówić. A sądzę, że
    > interesują Cię tylko niektóre sprawy.

    Może nie umiem szukać, ale nie znalazłam. W skorowidzu mam umowę o dzieło, o
    roboty budowlane, o świadczenie niemożliwe, o świadczenie usług, o
    zwolnienie dłużnika, przedwstępną, składu , ubezpieczenia i wzajemną. Tyle
    tego - może mam zbyt stare wydanie KC?
    Mógłbyś jakoś krótko przybliżyć temat?
    Dzięki, Graszka.

  • 4. Data: 2002-09-06 20:27:21
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Np. umowa leasingu. Chociaż teraz już zaczyna się o tym mówić głośniej.
    Poszukaj na: http://groups.google.com.pl/
    albo powiedz co Cię konkretnie interesuje.

    Pozdrawiam serdecznie.

  • 5. Data: 2002-09-06 21:05:58
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Użytkownik Sławomir Malibo <e...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:alb36j$2c2$...@s...icm.edu.pl...
    > Np. umowa leasingu. Chociaż teraz już zaczyna się o tym mówić głośniej.

    Sprawa wygląda tak. Jest sobie osoba fizyczna prowadząca DG, KPiR, VAT.
    Świadczy usługi np. informatyczne podmiotom gospodarczym. Okazuje się, iż
    mimo płacenia podatku VAT klienci w/w nie mogą sobie odliczyć VAT-u z jego
    faktur, gdyż organy podatkowe traktują w/w jako osobę osobiście wykonującą
    usługi. Aby uznać w/w za prowadzącego DG musiałby on :
    - albo zatrudnić pracownika do świadczenia usług inf.
    - albo świadczyć takie usługi również na rzecz ludności ,
    - albo zawierać ze swoimi klientami umowy inne niż o dzieło czy zlecenia -
    np. umowy nienazwane.
    Interpretacja za Magazynem Księgowego "BILANS". Sytuacja może mnie dotyczyć
    i stąd moje pytanie o ten rodzaj umowy.

    Pozdrawiam, Graszka

  • 6. Data: 2002-09-06 21:13:35
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Sławomir Malibo napisał:
    > Np. umowa leasingu. Chociaż teraz już zaczyna się o tym mówić głośniej.

    Umowa leasingu jest już umową jak najbardziej nazwaną - art. 709 ind. 1-18.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2002-09-06 21:16:00
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Graszka" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    Część postu wyciąłem.
    To jest jakiś horror!. Jeśli ta osoba ma zarejestrowaną działalność, jest
    płatnikiem podatku VAT, to gdzie tu problem? Przeciwnie! - ma OBOWIĄZEK
    wystawiania faktur VAT!
    Umowy tzw. nie mają tu zastosowania. Ktoś tej osobie naopowiadał bzdur. Weź
    Ordynację Podatkową i niech ta osoba wystąpi z ewentualnym zapytaniem do US.

    Pozdrawiam.

  • 8. Data: 2002-09-06 21:18:07
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    > Umowa leasingu jest już umową jak najbardziej nazwaną - art. 709 ind.
> [...]

    Tak teraz jest. Od niedawna. Przecież napisałem o tym?

  • 9. Data: 2002-09-06 21:32:36
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > faktur, gdyż organy podatkowe traktują w/w jako osobę osobiście wykonującą
    (..)

    To faktycznie wygląda na jakiś kolejny urzędniczy nonsens.
    Jaka niby miałaby być podstawa prawna tak pokręconej wykładni ???

    BTW - nawet jeśli tak by było (wątpię, ale u nas wszystko możliwe) to
    przecież
    zawsze możesz od czasu do czasu wystawić fikcyjny rachunek na
    sąsiada/kolegę/ciocię itd.itp.

    pzd.Pix

  • 10. Data: 2002-09-07 08:00:49
    Od: "mwi" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > np. umowy nienazwane.
    > Interpretacja za Magazynem Księgowego "BILANS". Sytuacja może mnie

    a może zawrzeć umowę o (stałej) współpracy (ja tak robię za "instrukcją"
    księgowej firmy dla której pracuję) . wtedy sądzę, że sprawa będzie
    załatwiona a powyższy przypadek opisywali kiedyś w Rzepie (generalnie
    potwierdza twoje wątpliwości) ale numeru to już chyba nie znajdę

    pzdr
    mwi