  • 41. Data: 2002-09-10 21:50:21
    Temat: Re: Umowa nienazwana???
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Sep 2002, Janek wrote:
    [...]
    >+ Jeszcze mi Gotfryd Smolik [on się tak swojsko nazywa:-) jakby był z mojej
    >+ wiochy]

    Erm... a co to za wiocha ??
    Bo co do mojej - to póki była wiochą[1] to tramwaj był, a w ostatniej
    dekadzie szyny mi się w okolicy "rozeszły" ;)
    A krajan grupowicz czasem też się trafi ;) (eminencja coś
    o szarej strefie pisząca w sygnaturce :)).

    >+ i inni moje przypuszczenia potwierdzi,

    Obejrzyj opinie innych, polecam m.in. WSm w wątku:
    http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&n
    ewwindow=1&th=97b35285bf6b5fdc&rnum=2

    Najwyraźniej w opozycji do mojej zgryźliwości że to "wynalazek"
    (USów) prezentował z jakim stanowiskiem ma do czynienia (że
    to "od zawsze")...
    Wynikało z tego że US *nie* usiłuje go "wykopać na DG" :]
    a właśnie przymusić do liczenia ryczałtowych kosztów (co
    najwyraźniej *dla niego* nie zawsze jest korzystne).
    W tym momencie rzeczywiście otwiera się puszka Pandory:
    - skoro tak, to należy uznać że *każdy* może to co robi
    próbować podciągnąc pod "umowę osobistą"
    - ...i US też może próbować klasyfikować wedle uznania :(,
    raz twierdząc że to DG a raz że "osobiście...".

    Na pytanie czy korzystanie z "firmowych" ŚT jest wystarczającym
    powodem, żeby uznać że umowa jest realizowana w ramach DG
    odpowiedzi nie znalazłem :( (jakby ktoś miał wyrok pod ręką...)

    Pozdrowienia, Gotfryd
    [1] AFAIK większej nigdy w Europie nie było: 150000 w momencie
    uzyskania praw miejskich

  • 42. Data: 2002-09-10 22:09:12
    Temat: Re: DG paranoidalna ?????
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Sep 2002, Janek wrote:
    [...]
    >+ > AFAIR kiedyś czytałem komentarz w którym powoływano się na przykład
    >+ > bodaj weterynarza, który jednego roku miał pracownika (w więc
    [...]

    Sprawdziłem - to ów wałkowany przykład z inforu:
    http://www.infor.pl/serwis.html?serwis=01&P180=I02.2
    002.109.000001000&krok=A

    Wiarygodności "sądowo potwierdzonej" nie znam.
    Niemniej literalnie w treści ustawy napisali co napisali, to że
    USy wcielały w życie rózne pomysły (a wiemy że nie tylko swoje,
    skoro jakieś tam "zalecenia misterstwa" krążą) z różnym skutkiem
    (podatek od linuxa padł, ale po kratkach to tylko wniosek
    ministra[1] uciszył rewolucyjne nastroje) też wiemy.

    Jedyne czego nie wiemy - to czy w ciągu najbliższych 5 lat
    (a są projekty żeby to było 8, AFAIK) ktoś nie wyciągnie
    królika z kapelusza - tak jak to z "kratkami" było...
    [...]
    >+ PIĘKNIE !

    Niestety nie dość piękne, żeby mieć pewność że nie jest
    prawdziwe :] :(

    Pozdrowienia, Gotfryd
    [1] zastanawiający się, jak to jest możliwe że w konstytucyjnie
    praworządnym kraju, w którym nikt nic nie może poradzić na
    to że wyroki zapadają jak zapadają - *czasem* p. minister
    "wyraża pogląd", "opinię" lub "ujmuje się" - i okazuje się
    że np. USy przestają z dnia na dzień widzieć coś dziwnego
    w ustawie (kratki), sądy czy kolegia odstępują od karania
    (chyba o jakieś strajki czy blokady poszło - tak parę [ale
    *nie* paręnaście !] lat temu)...

  • 43. Data: 2002-09-11 07:00:39
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    napisał w wiadomości
    anpol.com.pl...
    > Erm... a co to za wiocha ??

    Dziś jest to w granicach administracyjnych Zabrza :-)
    Kilkaset metrów ode mnie mieszka rodzina o takim nazwisku.:-)

  • 44. Data: 2002-09-11 19:53:35
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Graszka" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Sprawdzałeś może podane przeze mnie sygnatury wyroków. Może to rzuci
    jakieś
    > światło na całą sprawę, np. wyroki może zapadały w bardzo nietypowych
    > sytuacjach (np. jakieś kombinacje, które nas nie dotyczą) .

    http://www.infor.pl/serwis.html?serwis=01&P180=I02.2
    002.109.000001000&krok=A
    pisze, ze nie publikowane.

    A ostatni akapit:
    Tomasz W. wykonywał na rzecz firmy A. usługi ślusarskie. Będąc przekonany,
    iż prowadzi działalność gospodarczą, wystawiał faktury VAT i stosował stawkę
    22 proc. Ponieważ jednak usługi te wykonywał tylko na podstawie umów
    zlecenia na rzecz podmiotów gospodarczych i nie zatrudniał pracowników,
    należało uzyskane kwoty zakwalifikować jako przychody z działalności
    wykonywanej osobiście. W związku z powyższym przychody te, zgodnie z art. 7
    ust. 1 pkt 6 ustawy o VAT, korzystają ze zwolnienia od VAT. Firma A. nie
    może więc odliczyć VAT naliczonego wykazanego na fakturze wystawionej przez
    Tomasza W.
    Ponadto należy pamiętać, iż w przypadku przychodów, o których mowa w art. 13
    ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zleceniodawca
    jako płatnik podatku dochodowego powinien był pobrać i odprowadzić zaliczkę
    na podatek dochodowy. Obowiązany był też do sporządzenia PIT-8B.
    W wielu przypadkach owo przeklasyfikowanie może spowodować również
    komplikacje z ZUS. Może się bowiem okazać, iż zleceniobiorca nie powinien
    płacić ZUS z tytułu działalności gospodarczej (bo w rzeczywistości jej nie
    prowadził), ale składki powinny być odprowadzane z tytułu umów zlecenia.
    Przy tzw. samozatrudnianiu się pracowników zleceniodawcy powinni więc
    zachować dużą ostrożność, aby dzisiejsze oszczędności nie okazały się w
    przyszłości wielką katastrofą finansową.

    jest praktyką nagminną.

    Czas coś z tym zrobić, tylko nie wiem co

  • 45. Data: 2002-09-11 19:59:24
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    napisał w wiadomości
    anpol.com.pl...

    > Sprawdziłem - to ów wałkowany przykład z inforu:

    http://www.infor.pl/serwis.html?serwis=01&P180=I02.2
    002.109.000001000&krok=A

    Ślusarz z ostatniego przykładu, to klasyka.
    Nie powiem, ze tak mam, bo...:-(

    Co zrobić z kierowcami?
    Jest wielu posiadaczy starych dostawczaków świadczących usługi transportowe
    osobiście, wystawiających faktury VAT.

    Czy te faktury również są bezwartościowe i podpadają pod omawiany przykład
    ????

    I do cholery, dlaczego ta interpretacja dopiero teraz, a nie 5 lat
    temu...:-(

  • 46. Data: 2002-09-11 23:04:01
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Sep 2002, Janek wrote:
    [...]
    >+ I do cholery, dlaczego ta interpretacja dopiero teraz, a nie 5 lat
    >+ temu...:-(

    "Kratki" też czas jakiś nikomu nie przeszkadzały :[

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 47. Data: 2002-09-11 23:56:50
    Od: "Joachim Peiper" <h...@2...pl>

    Użytkownik "Janek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > legalna
    >
    > Ty się Pix tak nie ciesz! :-)
    > Jam jest tym bardzo wqrwiony :-(
    >
    > Jeszcze mi Gotfryd Smolik [on się tak swojsko nazywa:-) jakby był z mojej
    > wiochy] i inni moje przypuszczenia potwierdzi, to będę na czele nowej
    > rewolucji. Jak mój dziadek. Jeno co potem ?????

    To ja się przyłączam!
    A potem? Potem się będziem martwić! Każda rewolucja i tak zjada swoje
    dzieci!!!
    --
    Robert Gołębiewski
    Indywidualna Turystyka Historyczna

  • 48. Data: 2002-09-12 06:48:12
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    napisał w wiadomości
    anpol.com.pl...
    > "Kratki" też czas jakiś nikomu nie przeszkadzały :[

    Zgadza się.:-(
    Mnie te działania "interpretatorów" prawa doprowadzają do szału.
    Nawet w opisywanym w tym wątku problemie, ile budżet na tym traci, że
    rzemieślnik nalicza (i PŁACI !) VAT, który potem jest odliczany w "fabryce".
    Gdyby zgodnie(?) z prawem nie naliczał, to "fabryka" by go płaciła. Bilans
    wyjdzie na zero.
    Ale jakimuś mądrali to nie pasuje, musi mieszać, musi się wykazać. :-(
    Znowu jest okazja dowalenia komuś kary i odsetek.
    Ze względu na dowolność interpretacji urzędniczej nie wiadomo jak powinno
    być prawidłowo.

    Ale okazja do wzięcia łapówki JEST. !!!:-(

    Kto to robi do cholery??? Polacy -katolicy?, żydzi, masoni, cykliści ? czy
    zwykłe skurwysyny ??? darmozjady i pierdzistołki ?, które niczego nie
    wytwarzają, a utrudniają życie pobratymcom i jęczą, że mało zarabiają, bo
    budżetówka... Ale łapówki im się należą :-(