  • 21. Data: 2002-09-09 11:16:21
    Temat: Re: DG paranoidalna ?????
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Użytkownik pix <p...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:alhjhp$em7$...@n...tpi.pl...

    > Użytkownik "Graszka" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > oraz
    >
    > Mogłabyś rzucić jakąś sygnaturką ?
    > Może coś się znajdzie on-line.
    >
    > Pix

    Wyrok NSA z 4 sierpnia 1999r., sygn. akt III SA 313/97; wyrok z 16 września
    1998r. sygn.akt I SA/Gd 1921/96. Pismo Min. Fin. z 13 lipca 1994 r. nr PO
    2/7-8010-0939/94.
    Graszka.

  • 22. Data: 2002-09-09 14:06:18
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Wyrok NSA z 4 sierpnia 1999r., sygn. akt III SA 313/97; wyrok z 16
    września
    > 1998r. sygn.akt I SA/Gd 1921/96. Pismo Min. Fin. z 13 lipca 1994 r. nr PO
    > 2/7-8010-0939/94.

    Dzięki.
    Zobaczymy czy coś z tego się znajdzie.

    Pix

  • 23. Data: 2002-09-09 17:19:04
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Graszka" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Wyrok NSA z 4 sierpnia 1999r., 16 września1998r. ,
    13 lipca 1994 r.

    Na takie starocie się powołują ??????

    Ktoś chyba kogoś BARDZO robi w konia..:-(

  • 24. Data: 2002-09-09 18:04:58
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Użytkownik Janek <j...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:alil59$clu$...@n...tpi.pl...

    > Użytkownik "Graszka" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > 13 lipca 1994 r.
    >
    > Na takie starocie się powołują ??????
    >
    > Ktoś chyba kogoś BARDZO robi w konia..:-(

    Generalnie robią nas w konia, ale artykuł jest z bieżącej prasy
    INFOR-owskiej.

    G.

  • 25. Data: 2002-09-09 19:17:23
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    > Generalnie robią nas w konia, ale artykuł jest z bieżącej prasy
    > INFOR-owskiej.

    Ja próbuję dociec komu ta nowa interpretacja przez Ciebie omawiana ma
    służyć, jakie jest podłoże.
    Oprócz tego, że budżet potrzebuje forsy na gwałt, a urzędasy dwoją się i
    troją aby ją od obywateli złupić.
    Czy 8,4,3 lata temu tego nie wiedziano????? Dziś się to wywleka ???
    A może wyroki są nie na temat, a powoływanie się na nie, ma zamydlić obraz.
    Niestety sam nie mam dostępu do źródeł. Chętnie poczytam komentarz tych co
    widzieli.
    Również jestem żywo zainteresowany jej "praktyką".
    Sam jestem w sytuacji "zagrożonej" tą interpretacją.
    Mam wielu takich dostawców. I ani mi się śni płacić kary.
    Kontrole skarbowe VATu w ubiegłym roku też miałem -niczego takiego nie
    sygnalizowali.
    I coraz bardziej zaczynam kibicować terrorystom i antyglobalistom.

  • 26. Data: 2002-09-09 20:50:04
    Temat: Re: Umowa nienazwana???
    Od: a...@p...onet.pl

    > Np. umowa leasingu.

    leasing jest umową nazwaną

  • 27. Data: 2002-09-09 21:16:43
    Od: a...@p...onet.pl (Bikini)

    > mimo płacenia podatku VAT klienci w/w nie mogą sobie odliczyć VAT-u z jego
    > faktur, gdyż organy podatkowe traktują w/w jako osobę osobiście wykonującą
    > usługi.
    _http://www.infor.pl/serwis.html?serwis=01&P180=I02.
    2002.109.000001000&krok=A
    ... osobiście czy działalność gospodarcza?
    W wielu podmiotach popularne stało się ostatnio tzw. samozatrudnienie. Dawni
    pracownicy firmy rejestrują własną działalność gospodarczą i wystawiają swojemu
    zleceniodawcy faktury. Niestety, wiele firm nie zdaje sobie sprawy z czyhającej tu
    pułapki podatkowej. Urzędy skarbowe nie zawsze traktują przychody z tego tytułu
    jako przychody z działalności gospodarczej, uznając je raczej za przychody z
    działalności wykonywanej osobiście.
    Zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od
    towarów i usług oraz podatku akcyzowym (Dz.U. nr 11, poz. 50 z późn. zm.)
    przychody, o których mowa w art. 13 ust. 8 ustawy o podatku dochodowym od osób
    fizycznych (tj. Dz.U. z 2000 r. nr 14, poz. 176 z późn. zm.), t. j. przychody z
    tytułu osobistego wykonywania usług, są zwolnione od VAT. Należy też pamiętać, iż
    jeśli podmiot wystawi fakturę, na której owe czynności korzystające ze zwolnienia
    od VAT opodatkuje, to ów VAT musi odprowadzić do urzędu skarbowego. Odbiorca tej
    faktury nie może jednak tego VAT odliczyć.

    Noname
    Walter Bagehot "Lombard Street"

  • 28. Data: 2002-09-09 21:25:53
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Bikini" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Odbiorca tej
    > faktury nie może jednak tego VAT odliczyć.

    Ale autorka wątku podała akapity, z których wynika, że dotyczy to
    wszystkich, a nie TYLKO byłych pracowników.
    Parę lat temu czasookres "wygnania" wynosił pół roku od ustania umowy o
    pracę. Potem można było.
    Wiem, bo ćwiczyłem kontrolę skarbowa m.in. w/w wątku na własnej skórze.

    O co zatem chodzi dziś ????

  • 29. Data: 2002-09-09 21:44:04
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Janek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > O co zatem chodzi dziś ????

    Pewnie chodzi o to, że zapisy są na tyle nieprecyzyjne, że pozwalają na
    dosyć dowolną interpretację.
    No i ktoś zwęszył możliwość dodatkowego ograbienia niektórych podatników.

    Pix

  • 30. Data: 2002-09-09 22:46:27
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > No i ktoś zwęszył możliwość dodatkowego ograbienia niektórych podatników.

    Czyżbyś potwierdzał moje złe przeczucia opisywane przeze mnie wcześniej????
    A ograbione będą WSZYSTKIE duże firmy, bo każda ma takich dostawców.

    Czy już mam szukać "dojść" do terrorystów ???

    Komu podłożyć bombę, kogo zabić? Bo nie doczytałem, kto za tym stoi.
    Odpowiedzialność zbiorowa do mnie nie przemawia.
    Wojna z Irakiem, może światowa wisi na włosku.
    A mi polacy - katolicy zgotowali ten los.
    Niech ich szlag

    :-(