    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Umowa o dzielo
    Date: Fri, 29 Jul 2005 18:05:06 -0500

    Łukasz Woźniakiewicz wrote:
    > Witam.
    >
    > Inetresuje mnie jak ma sie sprawa z podpisaniem umowy o dzielo o wykonanie
    > strony www i jej konsekwencje tzn.
    > co i kiedy musi zrobic od strony urzedowej zleceniodawca i wykonujacy aby
    > wszystko bylo zgodne z prawem? kto i kiedy placi podatek? Jakiego pita
    > sklada wykonujacy? Kto i kiedy powienien do urzedu zglosic fakt podpisania
    > umowy?
    >
    > Zleceniodawca - posiada wlasna firme - pracuje
    > Wykonujacy - nie pracuje - student

    1. Napisać i podpisać umowę o dzieło.

    Powinno w niej być napisane: gdzie i kiedy sprządzona, kto jest
    zleceniodawcą, kto jest zleceniobirocą, co jest do zrobienia, im
    bardziej szczegółowo tym lepiej, nie będzie wątpliwości czy dzieło
    zostało ukończone, czy nie, na kiedy ma być gotowe i za ile (brutto!).

    2. Zrobić stronę.
    3. Zleceniobiorca sporządza protokół odbioru dzieła, zleceniodawca
    odbiera dzieło i podpisuje, że nie ma zastrzeżeń, lub nie podpisuje,
    robi listę co jest nie tak i wyznacza termin na zrobienie poprawek.

    4. Równocześnie z protokołem odbioru ZLECENIOBIORCA wystawia rachunek
    zleceniodawcy (w 99.99% wyręczany w tej czynności przez księgową
    zleceniodawcy, która nie chce mieć papierka, który w życiu jako rachunek
    nie może być uznany).

    5. Modląc się gorliwie zleceniobiorca oczekuje, że na podstawie owego
    rachunku zleceniodawca zapłaci.

    6. Zleceniodawca na podstawie rachunku wypłaca zleceniobiorcy kwotę
    netto, czyli po odliczeniu wszystkich podatków, ZUSów NFZtów i innych, a
    odpowiednie kwoty przekazuje do odpowiednich instytucji.

    7. Do końca lutego następnego roku (zwykle) zleceniodawca wysyła
    zleceniobiorcy pit-11/8b z wykazanymi zarobionymi kwotami,
    odprowadzonymi zusami, nfzetami i podatkami

    8. do konca kwietnia zleceniobiorca wypełnia pit-37 i rozlicza się z US.

    UWAGA.
    Nie zamieniać punktów 2 i 1 miejscami albo nie pomijać punktu 1, bo z
    pieniędzy będzie wielkie śmierdzące G.