  • 1. Data: 2006-06-11 17:54:47
    Temat: Umowa o dzieło dwa dni w tygodniu.
    Od: "Bogdan" <w...@p...onet.pl>

    Muszę rozwiazać bardzo istotny problem w związku z zawieraniem
    umowy o dzieło z osobą fizyczną .
    Istotą mojego problemu jest fakt ze moge zawrzeć umowe o dzieło
    z osobą fizyczną . Sam jako strona wykonująca umowe o dzieło jestem osoba
    fizyczną.
    Umowa o dzieło jest wykonywana przezemnie dwa dni w tygodniu bez ograniczeń
    czasu pracy,
    dla osoby dla której wykonuję owe dzieło jest najważniejsze aby dzieło
    było wykonane w danym
    tygodniu bez okreslenia w jakie dni tygodnia dzielo musi byc wykonane .

    Jak zdązyłem się zorientować mogę zawierać takie umowy o wykonanie dzieła
    raz na tydzień łaczny czas wykonania dzieła dwa dni w tygodniu.

    Za wykonannie dzieła o trzymuję wynagrodzenie i jak rozumię
    muszę od zarobionej kwoty zapłacić podatek 19%.
    W kolejnym tygodniu zawieram nową umowe o wykonanie dzieła i tak
    w kazdym następnym tygodniu.
    Taki sposób zawierania umowy o dzieło jest uzasadniony tym że pozyskiwane
    dochody
    z wykonywanej umowy o dzieło są w takiej wysokości że kontynuowanie
    zawierania
    kazdego tygodnia nowej umowy o dzieło jest ekonomicznie uzasadnione .

    W przypadku obciążenia otrzymywanych dochodów ZUSem i innymi
    obciążeniami spowoduje nieopłacalność tejże pracy ktora wykonuję .
    Ponieważ jest to jedyne żródło utrzymania dla mnie i rodziny nie mogę sobie
    pozwolic aby utracić zródło utrzymania i jednocześnie popaść w konflikt
    z instytucjami wysoce roszczeniowymi .
    Oczekuję od Państwa porady i wskazówek i jednoznacznej
    odpowiedzi, czy wykonywanie pracy dwa dni w tygodniu na umowe o dzieło
    i ponawianie tejże umowy co tydzeń jest zgodne z przepisami .
    Proszę o wypowiedzi jezeli to uzasadnione na mój adres email.

    Pozdrawiam

    Bogdan

  • 2. Data: 2006-06-11 18:52:52
    Temat: Re: Umowa o dzieło dwa dni w tygodniu.
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Bogdan wrote:

    > Oczekuję od Państwa porady i wskazówek i jednoznacznej
    > odpowiedzi, czy wykonywanie pracy dwa dni w tygodniu na umowe o dzieło

    Jedno z dwojga - albo wykonywanie pracy, albo umowa o dzieło.

    Umowa o dzieło to umowa na wykonanie jakiegoś konkretnego dzieła -
    wynikiem jest jakiś rezultat.

    W umowie o dzieło owszem - jest termin oddania dzieła. Ale w umowie o
    dzieło nie może być określony czas, jaki musisz poświęcić na wykonanie
    tego dzieła.

    Przykład: umowa na wprowadzenie danych ze 100 ston A4 to umowa o dzieło;
    umowa na wprowadzanie danych przez cały dzień - to już zlecenie.

  • 3. Data: 2006-06-12 05:16:05
    Od: "Bogdan" <w...@p...onet.pl>

    Dziękuję.
    O tej różnicy nie wiedziałem.
    Moja intencją i intencją odbierajacego pracę jest umowa o dzieło.
    Jednakże idąc tym tokiem myślenia wprowadzanie danych ze 100 stron A4
    raz w tygodniu i zdawanie pracy w dowolny dzień tygodnia
    kończy umowe o dzieło .
    W następnej umowie o dzieło zawieramy umowę o tych
    samych parametrach i na tych samych warunkach, czy zatem
    nie będzie podstaw do tego, ze mianowicie wskutek występowania
    widocznej regularności zawierania umów o dzieło bedę potraktowany
    jako podmiot który musi ponosić obligatoryjnie wpłaty na ZUS i inne ?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-06-12 07:57:53
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 12-06-2006 o 07:16:05 Bogdan <w...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    > O tej ró?nicy nie wiedzia?em.
    > Moja intencj? i intencj? odbierajacego prac? jest umowa o dzie?o.
    > Jednak?e id?c tym tokiem my?lenia wprowadzanie danych ze 100 stron A4
    > raz w tygodniu i zdawanie pracy w dowolny dzie? tygodnia
    > ko?czy umowe o dzie?o .
    > W nast?pnej umowie o dzie?o zawieramy umow? o tych
    > samych parametrach i na tych samych warunkach, czy zatem
    > nie b?dzie podstaw do tego, ze mianowicie wskutek wyst?powania
    > widocznej regularno?ci zawierania umów o dzie?o bed? potraktowany
    > jako podmiot który musi ponosiae obligatoryjnie wp?aty na ZUS i inne ?

    Znam takich co pracują w firmach a ofijalnie co miesiąc podpisują
    umowę o dzieło - i to na koniec miesiąca ze wsteczną datą, żeby znać ilość
    godzin
    która przepracowali.
    Ale oczywiście jak ktoś się do wali to Ty będziesz udowadniał, jakoś to już
    w tym kraju jest tak.

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-06-12 12:48:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Bogdan wrote:

> [...]
    > widocznej regularności zawierania umów o dzieło bedę potraktowany
    > jako podmiot który musi ponosić obligatoryjnie wpłaty na ZUS i inne ?

    Wpłaty na ZUS to ponosi pracodawca - więc w razie czego on w d*.*ę dostanie.

    Jakby robił Ci jakieś numery, zawsze masz na niego "haka" w postaci
    pozwu o ustalenie stosunku pracy (jeśli np. przychodzisz regularnie do
    jego frmy i tam robisz) - wtedy nie dość, że musiałby zapłacić zaległy
    ZUS, to jeszcze musiałby Ci dać odprawę ;->

  • 6. Data: 2006-06-12 18:34:32
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    t napaskudził na ekranie:

    > Znam takich co pracują w firmach a ofijalnie co miesiąc podpisują
    > umowę o dzieło - i to na koniec miesiąca ze wsteczną datą, żeby znać ilość
    > godzin
    > która przepracowali.

    Umowa o dzieło może być zawarta nawet ustnie. Nie musi posiadac formy
    pisemnej. A to, że na koniec miesiąca ktoś sobie ją spisuje, żeby miał
    'porządek' w papierach nie ma znaczenia. Ustna umowa jest ważna. Fakt o ile
    rzeczywiście jest to umowa o dzieło, a nie o pracę.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 7. Data: 2006-06-12 18:41:46
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    Andrzej Lawa napaskudził na ekranie:

    > Wpłaty na ZUS to ponosi pracodawca - więc w razie czego on w d*.*ę
    > dostanie.

    Ja bym sie obawiała czy np. urząd skarbowy nie czepi się, że prowadzi ktoś
    niezarejestrowaną działalnosc gospodarczą. Tym bardziej, że ciągle robi to
    samo.
    A nie można by tu zawrzeć umowy na dłuższy okres np. 3 miesiący, z punktem,
    który mówi, że pewna część pracy będzie oddawana/odbierana co tydzień i
    wtedy też za tą część wykonawca dzieła będzie mógł wystawić rachunek?

  • 8. Data: 2006-06-12 19:32:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Nikiel ;) wrote:

    > A nie można by tu zawrzeć umowy na dłuższy okres np. 3 miesiący, z punktem,
    > który mówi, że pewna część pracy będzie oddawana/odbierana co tydzień i
    > wtedy też za tą część wykonawca dzieła będzie mógł wystawić rachunek?

    Jasne, że można :)

    Tylko pytanie, czy zleceniodawca na to pójdzie...