  • 1. Data: 2006-06-11 13:24:13
    Temat: Spadek.
    Od: "Subzero" <g...@o...pl>

    Witam Państwa!
    Mam pilną prośbę o pomoc. Niedawno umarł mój tata i zostawił po sobie spadek.
    Jest to lokata w banku, mieszkanie, którego współwłaścicielką jest moja mama
    oraz dom w budowie, ale w połowie należący do rodziców. Mam problem z
    wypełnieniem deklaracji podatkowej:

    http://www.pit.pl/att/deklaracje/spadek2.pdf

    Jeżeli któś mógłby pomóc, byłbym wdzięczny.
    Darek.

  • 2. Data: 2006-06-25 09:27:32
    Temat: Re: Spadek.
    Od: "Maciejka" <f...@n...pl>

    Oczywiście już masz prawomocny wyrok o stwierdzeniu nabycia spadku- z
    którego wynika, że spadkobiercami w częściach równych jesteś ty i twoja
    mama.
    Jeśli tak to wpisujesz 1/2 wysokości lokaty bankowej,1/2 wartości mieszkania
    i 1/2 wartości domu w budowie jeśli te spray zostały nabyte w czasie trwania
    małżeństwa. W uwagach piszesz, że ww przedmioty stanowiły współwłasność
    małżeńską rodziców.W mieszkaniu zamieszkuje .... i zamierza zamieszkiwać
    nadal, a nie posiada innego domu(mieszkania). W dziale III wpisać należy
    koszty pogrzebu , w tym stypy, księdza, kwiatów, ubrania i ewentualnie
    pomnika. To może być na odzielnym zestawieniu. Tam gdzie nie ma rachunku
    może być oświadczenie.
    Życzę powodzenia

  • 3. Data: 2006-06-25 13:38:53
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Maciejka wrote:
> [...]
    > i 1/2 wartości domu w budowie jeśli te spray zostały nabyte w czasie trwania

    Powoli powoli. 1/2 tego co podlega spadkowi, a nie wartosci mieszkania,
    bo akurat tylko polowa mieszkania poszla pod spadek jesli byla kupiona w
    trakcie małżeństwa.

  • 4. Data: 2006-06-25 15:58:27
    Od: "Maciejka" <f...@n...pl>

    Dlatego napisałem aby wpisać w deklaracje 1/2 warości, gdyż to 1/2 wchodzi
    do masy spadkowej .

    Użytkownik "witek" <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:e7m3ld$kk6$5@inews.gazeta.pl...

  • 5. Data: 2006-06-25 16:21:04
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Maciejka wrote:
    > Dlatego napisałem aby wpisać w deklaracje 1/2 warości, gdyż to 1/2 wchodzi
    > do masy spadkowej .

    Załapałem.
    Tylko skąd wiesz, że jest jedynym spadkobiercą i nie ma innych do podziału.

  • 6. Data: 2006-06-26 06:06:16
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> w

    > Załapałem.
    > Tylko skąd wiesz, że jest jedynym spadkobiercą i nie ma innych do podziału.

    Widziałeś tę deklarację?
    W działach I i II wpisujesz wartość (niezależnie od ilości spadkobierców) w
    III długi i dopiero w IV wymieniasz spadkobierców i przypadający na każdego
    udział.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]