  • 1. Data: 2006-06-10 23:57:37
    Temat: nieodpłatne świadzczenie w rodzinie
    Od: "brzoskwiinia" <a...@N...alpha.net.pl>

    witam:)czy w przypadku.gdy właścielką mieszkania spółdzielczego
    lokatorskiego jest matka(nie jest tam zameldowana) a mieszkają w nim córka i
    zięć(zameldowani na stałe) kwalifikuje się to jako najem?i jako nieodpłatne
    świadczenie i czy powinno byc opodatkowane?
    pozdrawiam ania

  • 2. Data: 2006-06-11 03:44:04
    Temat: Re: nieodpłatne świadzczenie w rodzinie
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    brzoskwiinia wrote:
> [...]
    > zięć(zameldowani na stałe) kwalifikuje się to jako najem?i jako nieodpłatne
    > świadczenie i czy powinno byc opodatkowane?

    jako nieodpłatne użyczenie.
    A ponieważ w rodzinie to nie jest opodatkowane.

  • 3. Data: 2006-06-11 07:32:10
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    witek wrote:
    > jako nieodpłatne użyczenie.

    A jest coś takiego jak odpłatne użyczenie?

  • 4. Data: 2006-06-11 09:10:10
    Od: "brzoskwiinia" <a...@N...alpha.net.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:e6g3i5$1d5$1@inews.gazeta.pl...

    > jako nieodpłatne użyczenie.
    > A ponieważ w rodzinie to nie jest opodatkowane.

    Bardzo,dziękuję proszę mi podpowiedzieć,gdzie znajdę zapis ,że rodziny w tym
    wypadku nie dotyczy opodatkowanie.

    pozdrawiam ania

  • 5. Data: 2006-06-11 10:30:22
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 11-06-2006 o 11:10:10 brzoskwiinia <a...@N...alpha.net.pl>
    napisał:

    > U?ytkownik "witek" <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> napisa? w
    > wiadomo?ci news:e6g3i5$1d5$1@inews.gazeta.pl...

    > Bardzo,dzi?kuj? prosz? mi podpowiedzieae,gdzie znajd? zapis ,?e rodziny w
    > tym
    > wypadku nie dotyczy opodatkowanie.
    >
    > pozdrawiam ania

    Ustawa o podatku dpchodowym od osob fizycznych

  • 6. Data: 2006-06-11 11:30:57
    Od: "Krystian" <w...@w...pl>

    > A jest coś takiego jak odpłatne użyczenie?

    Jasne ze tak! przeciez nie wszystko jest odpłatne.

  • 7. Data: 2006-06-11 11:56:16
    Od: "brzoskwiinia" <a...@N...alpha.net.pl>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia 11-06-2006 o 11:10:10 brzoskwiinia <a...@N...alpha.net.pl>
    > napisał:

    > Ustawa o podatku dpchodowym od osob fizycznych

    Dziękuję,namierzyłam:)
    pozdrawiam ania

  • 8. Data: 2006-06-11 13:22:51
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 11-06-2006 o 13:30:57 Krystian <w...@w...pl> napisał:

    > Jasne ze tak! przeciez nie wszystko jest odp?atne.

    W rozumieniu potocznym masz racje ale w sensie ustawowym użyczenie może
    być tylko nieodpłatne - innymi słowy użyczenie jest synonimem bezpłatnego
    wypożyczenia/najmu/jakkolwiek to nazwać

  • 9. Data: 2006-06-12 07:09:28
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Krystian wrote:

    > Jasne ze tak! przeciez nie wszystko jest odpłatne.

    Tylko wtedy się to nazywa inaczej:
    najem, dzierżawa itp
    Użyczenie to jest właśnie *bezpłatne* oddanie w używanie.