  • 1. Data: 2007-01-28 21:30:52
    Temat: Umowa sprzedaży a faktura VAT
    Od: "MADELINE" <m...@g...pl>

    Witam serdecznie
    Jestem VATowcem. Kupilem towar na umowe sprzedaży od osoby fizycznej. Czy
    moge ja odsprzedac wystawiajac fakture VAT?

    bardzo prosze o szybka odpowiedz.
    do tranzakcji dojdzie jutro
    pozdrawiam serdecznie
    MADELINE

  • 2. Data: 2007-01-28 21:41:28
    Temat: Re: Umowa sprzedaży a faktura VAT
    Od: "Rafal..." <r...@i...arpa>

    Użytkownik "MADELINE" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam serdecznie
    > Jestem VATowcem. Kupilem towar na umowe sprzedaży od osoby fizycznej.
    > Czy moge ja odsprzedac wystawiajac fakture VAT?

    Oczywiście, tylko musisz doliczyć przy sprzedaży VAT.

    --
    Rafał - Tarnów
    rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl

  • 3. Data: 2007-01-29 08:06:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 28 Jan 2007, MADELINE wrote:

    > Witam serdecznie
    > Jestem VATowcem. Kupilem towar na umowe sprzedaży od osoby fizycznej.

    Rozumiem że z rachunkiem (najlepiej, księgowanie "oczywiste"),
    i jak wartość >1000 zł to konieczność rozliczenia PCC oraz
    "dożywocie" w zakresie prowadzenia kolejnej ewidencji (jest
    rozporządzenie o obowiązku ewidencjonowania PCC przez płatników!).

    > Czy moge ja odsprzedac wystawiajac fakture VAT?

    "a dlaczego by nie"?
    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-01-29 08:44:08
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 29-01-2007 o 09:06:19 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > "dożywocie" w zakresie prowadzenia kolejnej ewidencji (jest
    > rozporządzenie o obowiązku ewidencjonowania PCC przez płatników!).

    Mozesz jakis namiar dac na to(rozporzadzenie, nie ustawę)?

    pozdr

    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne
    5-10-15%

    Zostaje Ci może ->40%<-, moze ->30%<-, a może ->20%<- jeśli się
    "postarasz".

    Spytaj swojego reprezentanta do władz: GDZIE SĄ MOJE PIENIĄDZE??

    DOŚĆ TEGO WARCHOLSTWA - PODATEK POGŁÓWNY NA REZYDENTA!

  • 5. Data: 2007-01-29 09:23:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Jan 2007, t wrote:

    > Mozesz jakis namiar dac na to(rozporzadzenie, nie ustawę)?

    http://podatki.pl/akty/260706b.htm?strona=1#spis1

    Formalnie jest ono "poprzedzone przez":
    http://podatki.pl/akty/051200a.htm?strona=1#spis1
    ...bez zapiska iż "uchyla się", nie chce mi się sprawdzać jak to rozumieć :>

    Dodatkowo jest jeszcze:
    http://podatki.pl/akty/181206b.htm
    ...ale trzeba by się dokładnie wczytać do numerka artykułu stanowiącego
    podstawę prawną, na moje oko to rozporządzenie obejmuje wyłącznie
    notariuszy.
    Z grubsza biorąc nas (znaczy nienotariuszy :)) interesuje IMO
    (BTW: chyba im na .podatki numeracja się rozjechała, dwa razy
    widzę .3 :), może to "zabezpieczenie autorskie"!):
    +++
    § 4.
    1. Płatnicy podatku od czynnoœci cywilnoprawnych, zwani
    dalej "płatnikami", sš obowišzani:
    1) w prowadzonym na każdy rok podatkowy osobnym rejestrze podatku
    ponumerować karty;
    [...]
    § 6.
    1. Nabywcy rzeczy przeznaczonych do przerobu lub sprzedaży jako
    płatnicy pobierajš podatek gotówkš lub bezgotówkowe przy wypłacie
    należnoœci za nabyte rzeczy.
    2. Płatnicy, o których mowa w ust. 1, sš obowišzani zamieszczać
    na dokumentach stwierdzajšcych dokonanie czynnoœci cywilnoprawnej
    adnotację o pobraniu podatku, ze wskazaniem kwoty podatku i pozycji
    rejestru, pod którš kwota ta została wpisana.
    3. Rejestr powinien zawierać następujšce rubryki:
    [...opis...]
    3. Jeżeli w urzšdzeniach księgowych jest wyodrębniony rachunek
    podatku pozwalajšcy na kontrolę prawidłowoœci i terminowoœci jego
    poboru, płatnicy mogš, za zgodš organu podatkowego, zaniechać
    prowadzenia rejestru podatku, poczynajšc od pierwszego dnia miesišca
    po miesišcu, w którym otrzymali zgodę.
    ---

    Czyli w odróżnieniu od KPiR i VAT, kiedy "komputerowe" prowadzenie
    (czyli nieprowadzenie w postaci papierowej) prowadzący DG wybiera
    sobie samodzielnie i dopiero w razie kontroli musi umieć wykazać że
    ma je "prawidłowe", tj. *ewentualnie* dać instrukcję w garść :),
    przy rejestrze PCC trzeba NAJPIERW uzyskać zgodę na "pisanie do
    komputera" czyli "urządzenia księgowego"!

    IMO minister finansów (rozporządzenie jest z grudnia 2006!) zdrowo
    przesadził (a raczej przesadziła). Ale co począć, dura lex... jak to
    szło po łacinie "głupie prawo"? :)

    Przecież wystarczyło wpisać wymóg "ujmowania osobnego rachunku
    pozwalającego na kontrolę prawidłowości", co w przypadku KPiR
    sprowadzałoby się do ewidencji wpłat czyli załączania raz na miesiąc
    wydruku z Inteligo/mBank/co-tam-kto-ma z kwotą wpłaty PCC.

    Ech...

    pzdr, Gotfryd