eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiUmowa zlecenie i umowa o dzieło u tego samego pracodawcy... › Re: Umowa zlecenie i umowa o dzieło u tego samego pracodawcy...
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Umowa zlecenie i umowa o dzieło u tego samego pracodawcy...
    Date: Tue, 8 Feb 2005 00:02:34 +0100

    On Mon, 7 Feb 2005, Marcin Wasilewski wrote:
    > + Z punktu widzenia prawa, to masz rację, z tym, że wiadomo jak wygląda
    > + zazwyczaj zatrudnienie na zlecenie.

    No... z tym iż "podobieństwo do umyw o pracę" bywa dla 'zleceniodawcy'
    ryzykowne - jak ma wyedukowanych pracowników i z nimi zadrze :)

    > + Ja i tak mam luz, bo nie mam ewidencjonowanego czasu pracy, po prostu robię
    > + co do mnie należy i ulatniam się.

    No to to JEST zlecenie :)

    > + Niestety życie to nie bajka i oprócz tego co mam w umowie, robię też wiele innych
    > + rzeczy, na które wpadnie mój szef, którego niby nie mam.....

    Acha. "Szef" to niekoniecznie jest zlecenie... :)

    > + BTW. tak z ciekawości.... mimo, że temat odbiega już dość znacznie od tej
    > + grupy... ale zawsze warto wiedzieć takie rzeczy. Jeśli "pracuję" na umowę
    > + zlecenie, zarabiam ponad płacę minimalną tj. 1150 zł./m-c, od której to
    > + odprowadzane są składki ZUS, to czy po 12-tu miesiącach nabywam prawo do
    > + zasiłku dla bezrobotnych?

    http://www.1praca.gov.pl/abc.php?id_doc=3231
    +++++
    1. Prawo do zasiłku przysługuje bezrobotnemu za każdy dzień kalendarzowy
    po upływie 7 dni od dnia zarejestrowania się we właœciwym powiatowym
    urzędzie pracy, z zastrzeżeniem art. 75* , jeżeli:
    [...]
    d) œwiadczył usługi na podstawie umowy agencyjnej lub umowy zlecenia [...]
    przy czym podstawę wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne i Fundusz
    Pracy stanowiła kwota co najmniej minimalnego wynagrodzenia za pracę,
    [...]

> [...]
    > + nast. miesiąca. Jednak w grudniu jak wiadomo jest koniec roku i zazwyczaj
    > + sytuacja wygląda nast.: pierwszy przelew (za listopad) jest u mnie około 10
    > + grudnia, drugi (za grudzień) około 20 grudnia. A nast. pieniądze dopiero w
    > + lutym. Jak to wygląda z punktu widzenia uzuskania dochodu powyżej płacy
    > + minimalnej - tzn. Jeśli na RMUA grudniowym mam dochód 2300 zł. a na
    > + styczniowym 0 zł. to czy z punktu widzenia nabywania uprawnień do
    > + ewentualnego zasiłku dla bezrobotnych ten styczeń bez wykazamych w RMUA

    Liczy się (ta sama strona wyżej):
    ++++
    2) w okresie 18 miesięcy poprzedzajšcych dzień zarejestrowania, łšcznie
    przez okres co najmniej 365 dni: [...i tu "był zatrudniony", świadczył
    usługi w ramach umowy zlecenia" itepeitede.
    ----

    > + Co prawda na przelewach jest napisane
    > + "zlecone za m-c listopad" i "zlecone za m-c grudzień". Ale w RMUA sprawa już
    > + wygląda inaczej.

    IMO nie wadzi. Wadzi tylko o tyle iż może efektywnie skrócić czas do
    *rozpoczęcia* okresu przysługiwania zasiłku - o miesiąc, zależnie
    od momentu "padnięcia" umowy...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)