  • 1. Data: 2005-08-08 07:41:12
    Temat: Umowa zlecenie - jakie składki?
    Od: "Maciek" <x...@x...com>

    Osoba A zawiera umowę zlecenie z firmą B,która nie jest jej pracodawcą (
    osoba A jest bezrobotna),dla osoby A umowa zlecenie to jedyne źródło
    utrzymania,
    osoba A nie jestem studentem i ma skonczone 26 lat,osoba A będzie wykonywać
    zlecenie w miejscu prowadzenia działalności pracodawcy B.

    1)jakie trzeba płacić składki (zleceniodawca i zleceniobiorca)
    2)czy składki płaci sie od kwoty tej na umowie zleceniu? (np. umowa na 100zł
    miesięcznie to od 100zł) ?
    3)czy ZUS albo inna instytucja nie zakwestionuje takiej umowy i nie uzna jej
    za umowę o pracę ?

    pozdrawiam

    Maciek

  • 2. Data: 2005-08-09 11:43:38
    Temat: Re: Umowa zlecenie - jakie składki?
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek" <x...@x...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > zlecenie w miejscu prowadzenia działalności pracodawcy B.
    >
    > 1)jakie trzeba płacić składki (zleceniodawca i zleceniobiorca)
    Jeśłi nie ma innego tytułu do ubezpieczeń to:
    - emerytalną (obie strony po 9,76%),
    - rentową (po 6,5%),
    - wypadkową (Zleceniodawca - zależnie od obowiązującej w firmie B),
    - Fundusz Pracy (Zleceniodawca 2,45%) i FGŚP (Zleceniodawca 0,15%)
    ew. dobrowolne chorobowe 2,45% - Zleceniobiorca

    > 2)czy składki płaci sie od kwoty tej na umowie zleceniu? (np. umowa na
    > 100zł
    > miesięcznie to od 100zł) ?
    TAK a właściwiej będzie - od kwoty faktycznie wypłaconej w danym miesiącu

    > 3)czy ZUS albo inna instytucja nie zakwestionuje takiej umowy i nie uzna
    > jej
    > za umowę o pracę ?
    to zależy jaka jest jes treść

    --
    Pozdrawiam

    [księgowość, podatki, wynagrodzenia, ZUS]