  • 1. Data: 2005-08-07 15:53:40
    Temat: Kupno mieszkania
    Od: "Małpa" <p...@p...fm>

    Cześć

    Jestem tu pierwszy raz i nie wiem czy trafiłam na dobrą grupę (pod względem
    tematyki mojego postu). Mam nadzieję, że mi pomożecie J

    Mianowicie chodzi mi o to, że właśnie zamierzam kupić mieszanie, w tym celu
    biorę kredyt mieszkaniowy, ale oprócz samego kosztu mieszkania dochodzą
    jeszcze następujące koszty: podatek dla państwa, notariusz, wpisy, w sumie
    stanowi to ok. 10 000.

    I tu pojawia się moje pytanie: czy te koszty można wliczyć w kredyt, czy
    musze mieć na nie przeznaczony własny fundusz??

    Za wszelką pomoc z góry wielkie dzięki J

  • 2. Data: 2005-08-10 11:48:49
    Temat: Re: Kupno mieszkania
    Od: "Tomek" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > I tu pojawia się moje pytanie: czy te koszty można wliczyć w kredyt, czy
    > musze mieć na nie przeznaczony własny fundusz??

    to zależy od banku:
    niektóre z nich godzą się na finansowanie kosztów zakupu nieruchomości a nawet
    kosztów jej dalszego urządzania (meble, etc.); pozostałe nie dadzą kwoty
    wyższej niż zawarta na umowie kupna nieruchomości;
    ergo: sprawdź ofertę banku, zapytaj jej przedstawiciela;

    ps. pamiętaj o kosztach uruchomienia samego kredytu hipotecznego (prowizja
    banku, ubezpieczenie kredytu, ubezpieczenie na życie) w zależności od banku i
    jego wymogów kwoty te mogą stanowić spory procent wartości samej nieruchomości;
    w tym przypadku również warto z bankiem porozmawiać n/t ich kredytowania (w
    innym przypadku biorąc kredyt np.: 100.000 otrzymasz "do ręki" kilka tysięcy
    mniej)

    z tego co pamiętam BPH dopuszcza kredytowanie kosztów samego kredytu, z
    kosztami zakupu nieruchomości i innymi nie wiem;

    Tomek