  • 1. Data: 2012-03-16 10:50:05
    Temat: Umowy autorskie - rozliczenie
    Od: "Marcin BG" <m...@s...pl>

    Witam

    Czy prawdą jest, ze jeśli w przypadku umowy autorskiej jednorazowe
    rozliczenie nie przekracza w miesiącu 200 zł, to przelicza się to jako umowę
    ryczałtową i nie wystawia się PIT-11 ? Podatek od umowy ryczałtowej 18%
    Zleceniodawca odprowadza do urzędu skarbowego. Jak autor ma to ująć w
    rozliczeniu do urzędu skarbowego?

    pozdr

    Marcin

  • 2. Data: 2012-03-16 14:46:37
    Temat: Re: Umowy autorskie - rozliczenie
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/16/2012 5:50 AM, Marcin BG wrote:
    > Witam
    >
    > Czy prawdą jest, ze jeśli w przypadku umowy autorskiej jednorazowe
    > rozliczenie nie przekracza w miesiącu 200 zł, to przelicza się to jako umowę
    > ryczałtową i nie wystawia się PIT-11 ?

    tak. odprowadza się podatek zryczałtowany.

    Podatek od umowy ryczałtowej 18%
    > Zleceniodawca odprowadza do urzędu skarbowego. Jak autor ma to ująć w
    > rozliczeniu do urzędu skarbowego?

    w ogóle nie ujmować.
    Podatek (to już nie zaliczka, tylko faktycznie podatek) został pobrany,
    zapłacony, sprawa zamknięta.

  • 3. Data: 2012-03-17 08:16:49
    Od: "Marcin BG" <m...@s...pl>

    > w ogóle nie ujmować.
    > Podatek (to już nie zaliczka, tylko faktycznie podatek) został pobrany,
    > zapłacony, sprawa zamknięta.

    Dziękuję.

    pozdrawiam

    Marcin

  • 4. Data: 2012-03-17 09:54:04
    Od: tomek <t...@b...pl>

    W dniu 17.03.2012 09:16, Marcin BG pisze:

    > Dzi?kuj?.

    Lepiej sprawdź, mi wychodzi że tylko umowy z art. 13 updof podpadają pod
    ryczałt.

    Tomek

  • 5. Data: 2012-03-17 13:06:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/17/2012 4:54 AM, tomek wrote:

    > Lepiej sprawdź, mi wychodzi że tylko umowy z art. 13 updof podpadają pod
    > ryczałt.
    >
    > Tomek

    tak

    tylko, ze podejrzeam, że to umowa autorska to pewnie umowa zlecenie z
    50% kosztów, a to już podpada pod art 13

    No wiec czekamy na wyjasnienia autora, co mial na mysli.

  • 6. Data: 2012-03-17 21:01:52
    Od: "Marcin BG" <m...@s...pl>

    > tak
    >

    > tylko, ze podejrzeam, że to umowa autorska to pewnie umowa zlecenie z 50%
    > kosztów, a to już podpada pod art 13
    >
    > No wiec czekamy na wyjasnienia autora, co mial na mysli.

    Tak, to umowa zlecenie.

    pozdr

    Marcin

  • 7. Data: 2012-03-18 01:11:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/17/2012 4:01 PM, Marcin BG wrote:

    > Tak, to umowa zlecenie.

    to możesz iść spać spokojnie.
    Nigdzie tego nie rozliczasz. Juz sie rozliczyło za ciebie. 18% od brutto
    poszło się bujać.

  • 8. Data: 2012-03-19 07:51:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 Mar 2012, witek wrote:

    > tak
    >

    > tylko, ze podejrzeam, że to umowa autorska to pewnie umowa zlecenie z 50%
    > kosztów, a to już podpada pod art 13

    Hm, ale mi (od lat) wychodzi, że w razie jesli przychód jednoczesnie
    jest "autorski" (w całosci) i pochodzi z umowy osobistej, to powinien
    być klasyfikowany jako przychód z praw - bo przychód z praw majatkowych
    jest w zapisie bardziej szczegółowy ("dalej w ustawie").
    Co miałoby przemawiać przeciw?

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2012-03-19 13:57:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/19/2012 2:51 AM, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > być klasyfikowany jako przychód z praw - bo przychód z praw majatkowych
    > jest w zapisie bardziej szczegółowy ("dalej w ustawie").

    A co z umowami, gdzie tylko część ma 50% kup?

  • 10. Data: 2012-03-19 14:19:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Mar 2012, witek wrote:

    > A co z umowami, gdzie tylko część ma 50% kup?

    Prawdę mówiac nie wiem, czy dzielić wg rodzaju przychodu, czy cała
    umowę traktować w kategorii w której się miesci (znaczy jesli całosć
    jest zleceniem, ale tylko częsc stanowi wynagrodzenia z PA, to zlecenie).

    pzdr, Gotfryd