  • 1. Data: 2003-01-28 16:16:05
    Temat: Ryczałt od najmu lokali
    Od: "Stefan" <u...@f...onet.pl>

    Czy ryczałt od najmu lokali liczy się liniowo (zawsze 20% jeśli przekraczam
    4000euro), czy progresywie (do 4000euro × 8,5%, a nadwyżkę 20%)

    Serdecznie pozdrawiam,

  • 2. Data: 2003-01-28 21:19:40
    Temat: Re: Ryczałt od najmu lokali
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik "Stefan" <u...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy ryczałt od najmu lokali liczy się liniowo (zawsze 20% jeśli
    przekraczam
    > 4000euro), czy progresywie (do 4000euro × 8,5%, a nadwyżkę 20%)
    >
    > Serdecznie pozdrawiam,

    Nie mam pewności ale byłam przekonana że będzie do 4000 euro 8,5 % a powyżej
    20 % .
    Wiola

  • 3. Data: 2003-01-29 00:16:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 Jan 2003, Stefan wrote:

    >+ Czy ryczałt od najmu lokali liczy się liniowo (zawsze 20% jeśli przekraczam
    >+ 4000euro), czy progresywie (do 4000euro × 8,5%, a nadwyżkę 20%)

    O ile dobrze zrozumiałem wypowiedź "speca w radiu" to progresywnie.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-01-29 00:20:43
    Temat: Upd: Ryczałt od najmu lokali
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Acha - już wiem dlaczego pamiętam że progresywnie :)
    Jest wątpliwość prawna, czy progresja zaczyna się na
    progu 4000 EU, czy *od nastepnego miesiąca* po przekroczeniu
    progu.
    Podobnoż językowa wykładnia prawa jest taka, że jeśli
    czynsz bieże się z góry za cały rok to powinno być
    8,5% od całej kwoty :> - właśnie dlatego że ustawodawca
    tak jakoś napisał że "od miesiąca następnego" :)
    MF oczywiście twiedzi inaczej.

    BTW: to o "językowej wykładni" to *nie moja* interpretacja
    (nawet tego kawałka nie czytałem ;>), proszę się nie
    czepiać i nie podejrzewać że "ja tak zawsze" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-01-30 00:29:08
    Temat: Re: Upd: Ryczałt od najmu lokali
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    -/ w odpowiedzi na list od Gotfryd Smolik news /-
    > BTW: to o "językowej wykładni" to *nie moja* interpretacja
    > (nawet tego kawałka nie czytałem ;>), proszę się nie
    > czepiać i nie podejrzewać że "ja tak zawsze" :)

    Gotfryd bo Ty tak zawsze... ;-)

    BTW: z wykładnią językową to bym chyba był ostrożny...

    hADeSik

    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...