  • 1. Data: 2003-01-28 14:53:55
    Temat: notariusz-koszty
    Od: "Dorota" <d...@w...lodz.pl>

    wiatm
    Czy są kosztem podatkowym opłaty notarialne zwiazane z zakupem udziałów w
    innej spółce.

  • 2. Data: 2003-01-28 15:14:54
    Temat: Re: notariusz-koszty
    Od: "Tobiś" <n...@n...com.pl>

    > Czy są kosztem podatkowym opłaty notarialne zwiazane z zakupem udziałów w
    > innej spółce.

    Czy przypadkiem nie wszystkie koszty notariusza związane z DG są kosztem
    uzyskania przychodu? Wg mnie tak bo tak do tej pory robiłem, ale nie
    potrafię wskazać przepisów.
    T.

  • 3. Data: 2003-01-29 07:38:31
    Od: "malgosia" <m...@i...pl>

    "Dorota" <d...@w...lodz.pl> wrote in message
    > wiatm
    > Czy są kosztem podatkowym opłaty notarialne zwiazane z zakupem udziałów w
    > innej spółce.

    Nie jest wcale oczywistym, że wszystkie opłaty u notariusza są k.u.p.
    Udziały ewidencjonuje się w cenie nabycia (a bywa, że i w rynkowej) w
    związku z tym wszelkie koszty związane z nabyciem tych udziałów
    podwyższają
    ich wartość.
    Podobnie w przypadku zakupu gruntu - opłat notarialnych związanych z
    przeniesieniem praw własności nie można zaliczyć do k.u.p.
    O ile w przypadku środków trwałych ta informacja jest pewna, co do
    udziałów
    należałoby się upewnić. Ale jest to ta sama grupa aktywów, więc myslę, że
    się nie mylę.