    From: t <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Urzadzenie telekomunikacyjne - ewidencja ST?
    Date: Mon, 04 Dec 2006 15:21:59 +0100

    Dnia 04-12-2006 o 14:48:28 Michal <n...@n...pl> napisał(a):

    > Witam,
    > Jak to jest, kupilem sobie tel GSM na fakture do DG, znajomy powiedzial
    > mi,
    > ze mam obowiazek wprowadzic go do ewidencji ST i zamortyzowac jednorazowo
    > (abym mogl odliczac faktury od przychodu). To jest opinia jego biura
    > rachunkowego. Mi sie wydaje ze jezeli zakup jest ponizej kwoty 1500
    > netto
    > nie musze go ewidencjonowac w zadnej ewidencji, a po prostu stanowi on
    > dla
    > mnie KUP. Kto

    Rację masz Ty, zobacz w UPDoF, art 22+, oraz w rozporządzeniu do KPiR.
    Niektóre biura rachunkowe mają to do siebie że lubią niewiedzieć albo
    wiedzieć inaczej.
    Tutaj to szczęście że biuro najwyraźniej robi "bardziej niż trzeba",
    bo faktycznie można wpisać taki telefon do EŚT i amortyzować jednorazowo
    bądź niejednorazowo. Nawet zszywacz można, tylko po co :)

    pozdrawiam