  • 1. Data: 2009-06-29 09:15:05
    Temat: Utrata NIP UE
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    W art. 97.15. ustawy o vat mamy:

    "W przypadku gdy podmiot, o którym mowa w ust. 1-3, nie złoży za 6 kolejnych miesięcy
    lub 2 kolejne kwartały deklaracji podatkowej, naczelnik urzędu skarbowego wykreśla z
    urzędu podmiot z rejestru jako podatnika VAT UE i powiadamia go o powyższym."

    Czyli do którego momentu mogę posługiwać się VAT-ID - do 25. dnia po zakończeniu
    drugiego kwartału
    w którym nie miałem żadnych transakcji WNT/WDT, a co za tym idzie nie składałem
    informacji podsumowującej,
    do momentu wykreślenia (które nie wiem kiedy nastąpi), czy do momentu doręczenia
    poleconego z informacją
    o wykreśleniu?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 2. Data: 2009-06-29 09:39:41
    Temat: Re: Utrata NIP UE
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tomek wrote:
> [...]
    informacji podsumowującej,
    > do momentu wykreślenia (które nie wiem kiedy nastąpi), czy do momentu doręczenia

    A ktoś się w ogóle przejmuje tym przepisem? ;-)

    Z tego co pamiętam to jakiś rok temu miałem ponad półroczną przerwę w
    transakcjach unijnych i naczelnik nie był łaskaw mnie wykreślić.

    Piotrek

  • 3. Data: 2009-06-29 09:55:13
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 29-06-2009 o 11:39:41 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> napisał(a):

> [...]
    >
    > Z tego co pamiętam to jakiś rok temu miałem ponad półroczną przerwę w
    > transakcjach unijnych i naczelnik nie był łaskaw mnie wykreślić.

    Nie mam zielonego pojęcia jak to wygląda w praktyce, nie chciałbym tylko
    dopłacać VATu w razie gdyby utrata NIPu UE była automatyczna a wykreślenie
    było tylko formalnością. Ale rozumiem że skarbowa prokrastynacja tutaj
    działa na naszą korzyść :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 4. Data: 2009-06-29 09:57:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomek pisze:

> [...]
    > dopłacać VATu w razie gdyby utrata NIPu UE była automatyczna a wykreślenie
    > było tylko formalnością. Ale rozumiem że skarbowa prokrastynacja tutaj

    Na różnych stronach można sprawdzić, czy dany (w tym polski) NIP jest
    NIPem EU, czy nie, w gardłowej sytuacji zawsze tak możesz sprawdzić, czy
    w dniu dzisiejszym fakturę EU możesz wystawić
    http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/vieshome.d

    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-06-29 14:24:13
    Od: "JacekS" <i...@p...com.pl>

> [...]
    > NIPem EU, czy nie, w gardłowej sytuacji zawsze tak możesz sprawdzić, czy w
    > dniu dzisiejszym fakturę EU możesz wystawić

    Pozwole się podłączyć z pytaniem. Czy wiecie ile czasu zajmuje urzędowi
    dopisanie platnika do podanej wyzej bazy, od momentu zlożenia wniosku?
    Jacek

  • 6. Data: 2009-06-29 15:37:42
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 29-06-2009 o 16:24:13 JacekS <i...@p...com.pl> napisał(a):

    > Pozwole sie pod??czyae z pytaniem. Czy wiecie ile czasu zajmuje urzedowi
    > dopisanie platnika do podanej wyzej bazy, od momentu zlo?enia wniosku?
    > Jacek

    Zależy od urzędu, w moim obecnym zajęło bodajże nieco ponad tydzień.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 7. Data: 2009-06-29 20:39:38