  • 1. Data: 2005-04-11 14:53:46
    Temat: Utylizacja sprzetu - pytanie
    Od: GreGo <n...@o...pl>

    Witam,
    Nie bardzo wiem czy ta grupa bedzie wlasciwa, ale zadnej innej o
    podobnej tematyce nie znalazlem. Otoz interesuje mnie sprawa utylizacji
    sprzetu komputerowego, a konkretnie mozliwosci odkupienia od pewnej
    instytucji wycofanego z uzycia sprzetu. Ksiegowosc z tej instytucji
    twierdzi, ze maja wymog taki sprzet zutylizowac. Czy nie ma zadnej
    mozliwosci odkupienia tego sprzetu od nich? Zaznacze, ze sprzet zostal
    wykreslony z ewidencji, zamortyzowal sie juz w calosci.
    Jesli grupa jest niewlasciwa prosze o skierowanie do wlasciwszej.
    Dziekuje i pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 2. Data: 2005-04-11 21:00:51
    Temat: Re: Utylizacja sprzetu - pytanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 11 Apr 2005, GreGo wrote:

    > + wycofanego z uzycia sprzetu. Ksiegowosc z tej instytucji twierdzi, ze maja
    > + wymog taki sprzet zutylizowac. Czy nie ma zadnej mozliwosci odkupienia tego
    > + sprzetu od nich?

    IMO nieprawda. Natomiast mogą mieć jakieś *wewnętrzne* regulacje
    zabraniające sprzedaży "sprzęty wraźliwego" - afery z harddyskami
    zawierające poufne dane pokazały o co chodzi.
    Np. na zachodzie część firm stosuje z tego powodu z definicji
    zasadę "pod młot, później zmielić, później spalić i spokój".
    Oczywiście nie ma sensu stosowanie tego do całych komputerów
    - "ale"... właśnie "ale"... :)
    To powyższe dotyczy WYCOFANEGO (nie mylić z WYKREŚLONYM niżej).

    > + Zaznacze, ze sprzet zostal wykreslony z ewidencji,
    > + zamortyzowal sie juz w calosci.

    No i to JEST przeszkoda. Jak został "wykreślony" to przy wykreślaniu
    zapisano *co z nim zrobiono* ! Jak ktoś podpisał na protokole że
    "zniszczono"... ile to jest lat za poświadczenie nieprawdy ? ;>
    Należało go sprzedać PRZED pomysłem z "wykreśleniami" a nie po !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-04-11 22:12:19
    Od: GreGo <n...@g...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > "zniszczono"... ile to jest lat za poświadczenie nieprawdy ? ;>
    > Należało go sprzedać PRZED pomysłem z "wykreśleniami" a nie po !

    A czy szkola moze sprzedac taki komputer? Czy ma mozliwosc wystawienia
    jakiegos rachunku? Gwoli scislosci chodzi o sprzet sprzed 20 lat.
    No i zasadnicze pytanie: czy obowiazkiem szkoly jest zutylizowac taki
    sprzet czy oddac wyspecjalizowanej firmie tym sie zajmujacej czy tez
    moze zniszczyc go, wyrzucic? Jakie przpisy to reguluja?
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 4. Data: 2005-04-11 22:22:31
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > "zniszczono"... ile to jest lat za poświadczenie nieprawdy ? ;>
    > Należało go sprzedać PRZED pomysłem z "wykreśleniami" a nie po !

    oczywiście, jeżeli "zniszczono" to musieli (muszą) przekazać
    do firmy utylizacyjnej - ustawa o środowisku...

    natomiast IMHO nic nie przeszkadzało odsprzedać, dla firmy
    przychód zamiast kosztów dla firmy utylizacyjnej...

    będzie zarzut za niegospodarność ? :)))

    pozdr. Darek SP2BZW

  • 5. Data: 2005-04-12 08:30:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Apr 2005, GreGo wrote:
    > + > To powyższe dotyczy WYCOFANEGO (nie mylić z WYKREŚLONYM niżej).
    [...]
> [...]
    > +
    > + A czy szkola moze sprzedac taki komputer?

    "Taki" - czyli co ?
    "Tylko zamortyzowany i zużyty, niepotrzebny" ?
    Czy może - oczywiście tylko teoretycznie rozważając obelżywą dla szkoły
    wersję iż ma "niezgodności w papierach" - dla którego to istnieje
    "papier" że został komisyjnie *zniszczony* ???

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-04-15 21:20:13
    Od: "Grzegorz Czapla" <c...@p...onet.pl>

    IMHO w szkołach publicznych nie ma czegoś takiego jak amortyzacja.
    Zużyło się, zniszczyło wtedy komisja spisuje protokół zniszczenia,
    przekazania do utylizacji najlepiej na podstawie jakiejs ekspertyzy. Jeżeli
    to był środek trwały trzeba mieć pozwolenie organu prowadzącego na jego
    likwidację.