  • 1. Data: 2002-05-16 22:04:54
    Temat: VAT-7 a najem
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Jest tak.
    Mam DG, osoba fizyczna KPiR, VAT
    Wynajmuję mieszkanie na cele mieszkalne. Prywatnie, nie w związku z
    działalnością.
    Wpisywać przychody z najmu do deklaracji VAT-7 jako "przychody zwolnione"?
    Z jednej strony nie ma to związku z działalnością więc bez sensu, narobię
    tylko zamieszania bo pomyślą w US że mam sprzedaż zwolnioną (w sklepie nie
    mam) i będą jaja z tą strukturą zakupów.
    Z drugiej strony przychód jest. Zwolniony z VAT ale jest. Przepisy mówią, że
    wykazać trza wszystko.
    Mam jeszcze duuzo pytań ale będę servował po trochę żebyście mnie nie
    wygonili.

    pozdrówka
    WS

  • 2. Data: 2002-05-17 11:55:30
    Temat: Re: VAT-7 a najem
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:ac1ah7$46j$1@sunsite.icm.edu.pl...
> [...]
    > działalnością.
    > Wpisywać przychody z najmu do deklaracji VAT-7 jako "przychody zwolnione"?

    nie wpisujesz bo masz przychody nie zwiazane z DG tylko z najmem,
    masz oddzielne zrodlo przychodu zwolnione od vat .

    przychody wpisujesz i tu jest moje pytanie-- na kt. udzielales pare dni temu
    odpowiedzi odpowiedzi
    czy po przekroczeniu 2727 zl jako dochody z najmu czy od razu bo z ulgi
    korzystasz w DG , niegdy tego nie wiem

    jacek

  • 3. Data: 2002-05-17 13:28:08
    Od: "Pulsar" <p...@h...pl>

    > czy po przekroczeniu 2727 zl jako dochody z najmu czy od razu bo z ulgi
    > korzystasz w DG , niegdy tego nie wiem

    PIT-5 składa się przecież jeden - sumuje się na nim dochody z DG z dochodami
    z najmu. Jeżeli łącznie przekroczy się dochód, o którym mówisz to składa się
    PIT-5, a jeśli nie to nie.

  • 4. Data: 2002-05-17 13:39:14
    Od: "Pulsar" <p...@h...pl>

> [...]
    dochodami
    > z najmu. Jeżeli łącznie przekroczy się dochód, o którym mówisz to składa

    Oczywiście jeśli działalność jest opodatkowana na zasadach ogólnych.

  • 5. Data: 2002-05-17 14:24:07
    Od: "Iwona" <i...@o...pl>

> [...]
    > WS
    >
    > Niestety przy jednoosobowej DG (rozumiem, że o takiej mowa) wejscie w VAT
    równa sie Vat-owiec przy każdej czynności podlegającej VAT-wg ustawy (takze
    spoza DG). W tym przypadku VAT-owcem (na zawsze) jest prowadzący DG. Jeżeli
    w DG nie masz sprzedaży zwolnionej to nie masz także kosztów związanych z
    dział. zwol. i opodatkowaną, nie jest problemem rozliczenie dekl. VAT-7.
    Masz sprz. zwol. z tyt. najmu mieszkania i sprz. wg stawek z DG, masz
    odliczenia związane ze sprzed. opodatk. z DG, tak naprawdę w tym przypadku
    (zakładam, ze nie ma wspólnych kosztów najmu i działalności) od należnego z
    DG odejmiesz naliczony z DG. Chyba, ze przypadek jest bardziej
    skomplikowany. Iwona

  • 6. Data: 2002-05-17 18:02:50
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Iwona <i...@o...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ac33u3$7qg$...@n...tpi.pl...

> [...]
    > (zakładam, ze nie ma wspólnych kosztów najmu i działalności) od należnego
    > DG odejmiesz naliczony z DG. Chyba, ze przypadek jest bardziej

    Dzięki wszystkim.
    Przypadek nie jest bardziej skomplikowany. Ten najem jest zupełnie
    niepowiązany z DG.
    Skoro zostałem Vat-owcem na amen no to będę wpisywał. Tylko jak to zrobić w
    moim programie księgowym?
    Nie widzę takiej opcji. Ale to już sprawa inna, muszę zadzwonić do tych co
    robią ten program. NA szczęście są w moim mieście.

    WS