  • 1. Data: 2004-01-26 14:44:10
    Temat: Re: VAT DO ZWROTU
    Od: "daanuta" <d...@w...pl>

    > Mam taki problem
    > Mam fakture z maja 2003 roku. zaplaciłem ja dopiero w styczniu 2004. W
    > deklracji VAT za maj wykazalem ja jako fakture w zakupach pozostalych. Czy
    > moge ja wykazac jako vat do zwrotu w deklaracji za 12/2003??

    jesli spelniasz wszystkie warunki to owszem

    dana

  • 2. Data: 2004-01-26 14:45:08
    Temat: VAT DO ZWROTU
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    Mam taki problem
    Mam fakture z maja 2003 roku. zaplaciłem ja dopiero w styczniu 2004. W
    deklracji VAT za maj wykazalem ja jako fakture w zakupach pozostalych. Czy
    moge ja wykazac jako vat do zwrotu w deklaracji za 12/2003??

    Sprawa bardzo pilna

    Adam

  • 3. Data: 2004-01-26 14:52:53
    Od: "daanuta" <d...@w...pl>

    w deklaracji nie wykazujesz f-r a kwoty
    vat do zwrotu moze byc nie wiekszy niz 22% wartosci sprzedazy netto w
    stawkach nizszych niz stawka podstawowa (wyjatek vat naliczony z f-r zakupu
    srodkow trwalych )
    jesli wykazujesz kwote do zwrotu musisz miec zaplaconych f-r w ktorych vat
    jest nie mniejszy niz kwota vatu wykazana do zwrotu
    niektorzy urzednicy zadaja zaplaty calej f-ry (jak w ustawie) a niektorzy
    sprawdzaja tylko sume kwoty vat
    chyba wszystko ...
    dana

  • 4. Data: 2004-01-26 15:02:52
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > jesli spelniasz wszystkie warunki to owszem

    US mi powiedzial tak

    Moze pan wykazywac vat do zwrotu tylko z deklaracji ktore sa w rejestrze vat
    za miesiac grudzien. Czyli jezeli nie zaplacilem faktury za maj to jej
    zaplacenei w styczniu 2004 nic mi nie daje i nie daje mi mozliwosci zadania
    vat do zwrotu.

    Adam Trzaskowski

  • 5. Data: 2004-01-26 15:09:35
    Od: "daanuta" <d...@w...pl>

> [...]
    > za miesiac grudzien. Czyli jezeli nie zaplacilem faktury za maj to jej
    > zaplacenei w styczniu 2004 nic mi nie daje i nie daje mi mozliwosci

    bzdura
    istotnym tylko aby kwota podatku naliczonego z deklaracji grudniowej, byla
    zaplacona do wysokosci zwrotu
    jak wczesniej wspomnialam zliczmy tylko f-ry zaplacone w calosci (mialam
    przypadek ze robiono mi problemy gdy zaplata byla nizsza o 2 zl niz f-ra)
    jesli vat z przeniesienia sprawa sie rozmywa i wykazac zaplaty za f-ry z
    ktorych wynika kwota vat do przeniesienia z listopada

    dana

  • 6. Data: 2004-01-26 15:47:09
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    Użytkownik "daanuta" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > >
    > bzdura
    > istotnym tylko aby kwota podatku naliczonego z deklaracji grudniowej, byla

    Właśnie o to mi chodzi. Vat naliczony z faktury majowej wykazalem, w
    deklracji za maj 2003. Ale nie moglem za maj wykazac tej faktury do zwrotu
    bezpisredniego bo nie byla zaplacona. W deklaracji za 12/2003 ta faktura nie
    wystepuje w fakturach naliczonych, czy moge zatem ja wykazac jako fakture do
    zwrotu w deklaracji za 12/2003 skoro wyidnieje ona w rejestrze za maj jako
    vat naliczony (ale nie zaplacony)

    Adam

  • 7. Data: 2004-01-26 15:51:00
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

> [...]
    do
    > zwrotu w deklaracji za 12/2003 skoro wyidnieje ona w rejestrze za maj jako

    P.S. sorka za bledy, ale mamy dzis 26-01-2004 i najwyzszy czas wyslac
    deklaracje za 12/2003

    adam

  • 8. Data: 2004-01-26 16:53:54
    Od: "daanuta" <d...@w...pl>

    raz jeszcze powtarzam
    w deklaracji nie wykazujesz f-r
    wykazujesz kwoty wynikajace z rejestrow
    przyklad
    w maju zakup na 100 zl netto, vatu naliczonego 22zl
    w grudniu 5 f-r zakupu kazda po 20 netto i suma vatu naliczonego 22zl
    22 zl z przeniesienia z deklaracji za listopad
    sprzedazy nie ujmuje (upraszczajac), przyjmijmy ze 22zl+22zl to kwota
    nadwyzki naliczonego nad naleznym
    mozesz ubiegac sie o zwrot owych 44 zl vatu jesli:
    22zl z grudnia zaplacone
    22 z przeniesienia tez zaplacone, ma to byc zaplata f-ry z vatem naliczonym
    w kwocie vatu 22zl z listopada
    jesli w listopadzie takiej nie bylo to z pazdziernika, oczywiscie jesli te
    22 zl z przeniesienia wynika tez z pazdziernika
    i tak cofajac sie do tylu
    naliczony zaplacony, nie wazne z ktorej f-ry
    nie potrafie jasniej :-)

    dana

  • 9. Data: 2004-01-26 17:07:23
    Od: "aga" <j...@p...neostrada.pl>

    Użytkownik "Adamski" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > nie
    > do
    >
    > P.S. sorka za bledy, ale mamy dzis 26-01-2004 i najwyzszy czas wyslac
    > deklaracje za 12/2003

    Kwota podatku VAT do zwrotu bezposredniego musi miec pokrycie w wartosci VAT
    zapłaconego. Tzn : jezeli do zwrotu wychodzi ci 2000,00 zl., to musisz
    "uzbierac" taka kwote zliczajac zapłaty dokonane do dnia wyslania
    deklaracji, bez wzgledu na miesiac w ktorym ta faktura zostala wpisana do
    ewidencji. Oczywiscie nie zliczasz wartosci brutto zaplaconych faktur tylko
    sam VAT. Jezeli fakture majową zapłaciłes przed 26/01/2004 doliczasz ten
    VAT do "zbieranej kupki". Chyba troche niezgrabnie to wytlumaczylam, ale
    jezeli masz watpliwosci jeszcze to pytaj smialo.
    Pozdrawiam Aga.

  • 10. Data: 2004-01-26 17:19:41
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

> [...]
    > 22 zl z przeniesienia wynika tez z pazdziernika
    > i tak cofajac sie do tylu
    > naliczony zaplacony, nie wazne z ktorej f-ry

    dzieki