    From: "ink" <i...@k...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT/Faktura na/za usługę wykonaną w PL dla zagranicy
    Date: Wed, 2 Feb 2005 15:25:13 +0100

    Znalazlem cos takiego:

    Art.27 - ustawa o VAT z dnia 11 Marca 2004:
    "W przypadku gdy usługi, o których mowa w ust. 4, są świadczone na rzecz:
    1) osób fizycznych, osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych niemających
    osobowości
    prawnej, posiadających siedzibę lub miejsce zamieszkania na terytorium
    państwa trzeciego lub
    2) podatników mających siedzibę lub miejsce zamieszkania na terytorium
    Wspólnoty,
    ale w kraju innym niż kraj świadczącego usługę
    - miejscem świadczenia tych usług jest miejsce, gdzie nabywca usługi posiada
    siedzibę,
    stałe miejsce prowadzenia działalności, dla którego dana usługa jest
    świadczona, a w
    przypadku braku stałego miejsca prowadzenia działalności, stały adres lub
    miejsce zamieszkania."

    a w ust.4 czytamy:

    "Przepis ust. 3 stosuje się do usług:
    ... tutaj szereg usług....
    9) elektronicznych;
    ... tutaj szereg usług...."

    Mnie rozchodzi sie o usługi elektroniczne, a więc:

    ust.5:
    "W przypadku gdy usługi elektroniczne są świadczone przez osobę prawną ...
    ...miejscem świadczenia tych usług jest miejsce, gdzie nabywca posiada
    siedzibę
    lub miejsce zamieszkania."

    i dalej mamy:

    ust.6
    "Przepis ust. 5 stosuje się odpowiednio do usług, o których mowa w ust. 4
    pkt 7 i 8, jeżeli
    rzeczywiste użytkowanie i korzystanie z tych usług ma miejsce na terytorium
    państwa
    członkowskiego, gdzie nabywca posiada siedzibę lub miejsce zamieszkania."

    Czy ja dobrze rozumuję iz usługi swiadczone drogą elektroniczną traktowane
    sa jak
    u zleceniodawcy i tym samym podlegają podatkowi VAT zgodnemu z miejscem
    jego siedziby ?
    Czyli obrazkowo mówiąc ja wystawiam fakturę VAT z kwota netto i bez podatku
    VAT ?

    z gory dziekuje za pomoc ...

    pozdrawiam