  • 1. Data: 2004-03-02 07:45:59
    Temat: VAT, RP, samochody
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Albo moje informacje (z prasy zresztą) są nieprawdziwe
    albo Niemcy nie leżą w Europie:
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_040302/p
    rawo/prawo_a_2.html
    cytuję:
    "Kontrowersyjna poprawka dotyczy również odliczenia VAT od nabywanych do
    działalnoœci gospodarczej samochodów osobowych. [...]
    rozwišzanie [...] Nie występuje zresztš nigdzie w Europie."

    Hm... Ktoś skomentuje ? Jestem niemal pewien że w ostatnim tygodniu
    gdzieś widziałem opis z podaniem krajów (EU) stosujących różne zasady
    odliczania VAT od zakupu samochodu: - od "wcale" do "zawsze".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 2. Data: 2004-03-02 08:47:31
    Temat: Re: VAT, RP, samochody
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Gotfryd,

    Tuesday, March 2, 2004, 8:45:59 AM, you wrote:

> [...]
    > gdzieś widziałem opis z podaniem krajów (EU) stosujących różne zasady
    > odliczania VAT od zakupu samochodu: - od "wcale" do "zawsze".

    Jest to część kłamliwej kampanii. Raczko był łaskaw nawet bezczelnie
    twierdzić, jakoby odliczanie VATy od osobówek miałoby być niezgodne z
    6 dyrektywą...
    Ot, pojawiła się szansa uleczenia chorej sytuacji z absurdalnym
    przerabianiem na 'ciężarówki' i podatnicy mogliby coś na wejściu do
    Unii zyskać a budżet stracić.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2004-03-02 22:12:54
    Od: dp <d...@t...pl>

    Bzdura!!! VAT jest odliczalny w calosci w Niemczech, Holandii,
    Luksemburgu i bodajze w UK tez. Inna rzecz, ze funkcjonuja tam
    mechanizmy opodatkowania uzytku prywatnego, ale to juz inna historia...

    Pozdrawiam,

    --
    http://www.dobreprawo.w.pl/
    http://www.dobreprawo.z.pl/