  • Data: 2007-10-15 15:57:12
    Temat: Re: [VAT] Sprowadzenie auta z Niemiec na DG
    Od: "mariucha" <...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Może.
    > Ale nie chce mi się studiować przepisów bezcelowo.
    > Napisz jaki wybrałeś sposób postępowania,
    > a gwarantuję Ci, że znajdzie się kilka osób, żeby wskazać
    > braki/niedostatki/uchybienia tego wariantu,
    > a może nawet na jakąś podpowiedź trafisz.
    > Wiesz, że łatwiej pokrytykować niż napisać coś konstruktywnego :-)

    Osoba która pomagała w sprowadzaniu będzie w ciagu tygodnia w miejscowości
    gdzie kupowałem auto i ma próbować aby wystawili fakturę korygującą. Mam jej
    tylko dostarczyć przetłumaczone na niemiecki zaświadczenie z US o poiadaniu
    NIP EU. Tylko się zastanawiam jak wystawią jej fakture bez mojego podpisu,
    czy w Niemczech jest tak jak u nas że nie trzeba podpisywać faktur?

    Jeżeli to się nie uda, tzn Niemiec już odprowadził podatek do ich urzedu to
    będe musiał występować do ich US o zwrot podatku. Niestety w Polsce musze
    zapłacić vat 22% od kwoty brutto !!!! + oczywiście akcyza, wyszło mi prawie
    14tys zł:(((( Dodatkowo będe wystepować do UC o skorygowanie zapłaconej
    akcyzy.
    Mam nadzieję że w ciagu miesiąca to załatwię. Coraz bardziej kocham naszą
    biurokrację:) A miało byc tak pięknie, jedno okienko do załatwiania takich
    spraw....