  • 1. Data: 2002-01-09 14:41:34
    Temat: VAT a likwidacja srodka trwalego (konkretnie samochod dost.)
    Od: "----" <n...@m...pl>

    > No dobra, wszystko gra, ale to co piszecie odnosi się do podatku
    > dochodowego. Natomiast VAT od wyposażenia i środków trwałych należy
    > odprowadzić do US - odnośnie tych rzeczy, co do których przysługiwało
    prawo
    > odliczenia VATu. Wg cen rynkowych. Czyż nie?

    Mam samochod ciezarowy zarejestrowany na wlasciciela firmy. Wpisano do
    srodkow trwalych. Samochod jest 4-mce i chce go sprzedac. Kupiony zostal bez
    faktury (umowa kupna)

    Powiedziano mi ze musze zaplacic podatek VAT przy sprzedazy samochodu, ktory
    mialem w ST krocej ni 6 mcy. Prawda to? Dla mnie jest dziwne ze bierze sie
    VAT tam gdzie go nie bylo (w ST kwota brutto)

    Ponoc jest tak w Ustawie.
    (pomijam sprawy zwiazane z dochodowym przy sprzedazy ST - to jest jasne).

    O co w tym chodzi?

    LKK()

  • 2. Data: 2002-01-09 14:54:18
    Od: "Pulsar" <p...@h...pl>

> [...]
    >
    > Ponoc jest tak w Ustawie.
    > (pomijam sprawy zwiazane z dochodowym przy sprzedazy ST - to jest jasne).

    O co w tym chodzi to nie bardzo wiem, ale wiem, że niestety musisz ten VAT
    zapłacić. Warunkiem skorzystania ze zwolnienia z VAT jest sprzedaż towaru
    używanego, co do którego nie przysługiwał prawo odliczenia VAT. Towarem
    używanym natomiast jest towar używany conajmniej 6 miesięcy (w przypadku
    budowli - 5 lat). Ty masz towar "nieużywany" - i nie ma tu znaczenia, że
    kupiony na umowę czy na fakturę - wszystkie warunki muszą być spełnione
    łącznie. Więc poczekaj lepiej te dwa miesiące i wtedy sprzedaj - albo tak to
    zróbcie, żeby wyglądało jakbyś sprzedał za dwa miesiące ;-)

  • 3. Data: 2002-01-09 17:12:38
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    ---- wrote:

> [...]
    >
    > Ponoc jest tak w Ustawie.
    > (pomijam sprawy zwiazane z dochodowym przy sprzedazy ST - to jest jasne).
    Istotnie jest tak w ustawie. A może poczekaj jeszcze dwa miesiące?
    Od sprzedaży używanych środków trwałych nie ma VAT (o ile nie przysługiwało
    odliczenie VAT przy zakupie) a używanym stanie się twój samochod po 6
    miesiącach od zakupu. Może warto się wstrzymać?

    A że dziwne, to normalka. Jak znajdziesz jakiś "nie dziwny" przepis to daj
    znać. Oprawię go sobie w ramki. :-))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2002-01-09 19:31:43
    Od: "waldemar" <w...@p...onet.pl>

    > A że dziwne, to normalka. Jak znajdziesz jakiś "nie dziwny" przepis to daj
    > znać. Oprawię go sobie w ramki. :-))

    To bylo dobre:)))))

    pozdrawiam
    waldi

  • 5. Data: 2002-01-10 10:06:12
    Od: "----" <n...@m...pl>

    > To bylo dobre:)))))
    >
    > pozdrawiam
    > waldi

    To nieslychane, ale... prawdziwe jednak. Straszny jest ten swiat ;-)))
    Dziękuję serdecznie za pomoc.

    Leszek

  • 6. Data: 2002-01-12 13:30:45
    Od: "Slawka" <b...@2...pl>

    Użytkownik "----" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Ponoc jest tak w Ustawie.
    > (pomijam sprawy zwiazane z dochodowym przy sprzedazy ST - to jest jasne).

    Moim zdaniem, aby sprzedac samochod bez Vatu to musza byc spelnione dwa
    warunki;
    1. nie mozna bylo Vatu odliczyc
    2. podatnik - sprzedajacy musial go uzywac 6 miesiecy,a
    spelniles tylko jeden warunek, wiec Vat nalezny przy sprzedazy musi byc

  • 7. Data: 2002-01-13 22:08:17
    Od: "Wieca" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Mam samochod ciezarowy zarejestrowany na wlasciciela firmy. Wpisano do
    > srodkow trwalych. Samochod jest 4-mce i chce go sprzedac. Kupiony zostal

    Jeżeli kupiłeś i nie odliczałeś VAT to przy sprzedaży też go nie naliczasz.
    Umowa kupna nie upoważnia do odliczenia VAT.

    Wieca