  • 1. Data: 2003-10-22 19:57:23
    Temat: VAT - import
    Od: "adi" <f...@w...to.poczta.onet.pl>

    Witam,

    Mam taką sytuacje:
    w lipcu otrzymałem f-re od firmy transportowej za przewoz materialow, 2
    pozycje, pierwsza za transport poza granicami kraju, i druga na terenie
    kraju (22%). Vat odliczyłem w lipcu.

    We wrzesniu otrzymuje SAD z urzedu celnego, i w kwocie podstawy
    opodatkowania i w podatku naliczonym mam uwzglednione oprocz wartości
    zakupionych materiałów również ową fakture transportową.

    Pytanie, czy mam wystąpic do firmy transporowej o fakture korygujacą gdzie
    użyliby stawki 0% zamiast 22, a moze powinienem cos innego zrobic?

    Pozdrowienia,
    Adam

  • 2. Data: 2003-10-23 09:03:10
    Temat: Re: VAT - import
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "adi" <f...@w...to.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bn6nit$nu1$1@news.lublin.pl...
> [...]
    >
    > Pytanie, czy mam wystąpic do firmy transporowej o fakture korygujacą gdzie
    > użyliby stawki 0% zamiast 22, a moze powinienem cos innego zrobic?
    ---------------------------------------
    Ten sad uwzględnia obie pozycje z faktury transportowej i tą do granicy i tą
    w Polsce ?
    Wiola

  • 3. Data: 2003-10-23 09:56:44
    Od: "adi" <f...@p...onet.pl>

    Wiola <p...@s...com.pl> popełnił w
    news:bn85fh$bf8$1@nemesis.news.tpi.pl co nastepuje

> [...]
    > ---------------------------------------
    > Ten sad uwzględnia obie pozycje z faktury transportowej i tą do granicy

    Tak

  • 4. Data: 2003-10-24 17:41:49
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

> [...]
    > Pytanie, czy mam wystąpic do firmy transporowej o
    > fakture korygujacą gdzie
    > użyliby stawki 0% zamiast 22, a moze powinienem cos

    Na SAD-zie masz vat od wartości celnej towarów, która równa się wartości
    towarów plus koszt transportu zagranicznego (oprócz tego mogą wystąpić
    jeszcze inne składniki, np. ubezpieczenie w drodze). Stawka vat-u za całość
    jest taka jak stawka na importowany towar.

    Kwestia Twoich rozliczeń ze spedytorem to już osobna sprawa i naliczyli to
    dobrze (w kraju 22%, za granicą 0%).

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 5. Data: 2003-10-24 18:26:45
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    całość
    > jest taka jak stawka na importowany towar.
    >
    > Kwestia Twoich rozliczeń ze spedytorem to już osobna sprawa i

    Tak, ale z tego co napisał Adam
    wynika, że do wartości celnej zaliczono mu też
    wartość transportu na odcinku krajowym,
    a zgodnie z art 30 par 1 pkt 5
    oraz art 31 pkt 1) Kodeksu Celnego
    wartości transportu
    na odcinku krajowym nie wlicza się
    do wartości celnej towaru.
    Teoretycznie można to korygować, ale
    procedury z art 65 par 4 KCelnego
    osłabiły już niejednego :-)
    Praktycznie kiedyś w firmie importującej
    widziałem, że zrobiono tak, że nie uwzględniono w kosztach
    faktury od firmy transportowej na odcinku krajowym.
    (teraz masz dwa razy to samo w kosztach-
    fakturę od spedytora za odcinek krajowy i wartość celną towaru
    powiększoną o ten sam transport)
    Nie wiem jakie to rodzi konsekwencje
    i aż się boję sprawdzać, bo
    sprawa się dodatkowo komplikuje
    gdy są różne stawki VAT na transport i towar,
    chociaż pewnie nic się nie stanie jak odliczysz mniej.

  • 6. Data: 2003-10-24 19:39:32
    Od: piotr_r<p...@g...pl>

    Nic nie musisz robić. Przy imporcie towarów podstawą opodatkowania
    VAT jest generalnie wartość celna importowanych towarów. Do wartości
    celnej zalicza się m. in. koszty transportu na odcinku zagranicznym.
    Podstawa opodatkowania VAT w imporcie obejmuje ponadto i m. in.
    koszty transportu na odcinku krajowym (do pierwszego miejsca
    przeznaczenia). Od tego wyliczany jest dopiero VAT na SADzie.
    Tak więc VAT odliczasz z SAD (jest to VAT związany z importem
    towarów) i z faktury od spedytora (VAT za wykonaną usługę
    transportową).
    Spedytor mógł zastosować stawkę 0 % za odcinek krajowy (par. 60
    ust. 1 pkt 12 rozporzadzenia o VAT), ale widocznie mu się nie chciało.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2003-10-30 11:25:28
    Temat: import VAT 22%, sprzedaż w kraju VAT 7%
    Od: "mer" <b...@o...pl>

    Witam

    Importer importuje coś z vatem 22% (bo tak każe numer taryfy celnej na dokumentach
    exportera) a
    potem załatwia cos z US(?) i sprzedaje w kraju z 7% VAT.
    Przerabiał ktoś z was coś takiego?

    mer

  • 8. Data: 2003-10-30 11:29:04
    Temat: Re: import VAT 22%, sprzedaż w kraju VAT 7%
    Od: k...@t...pl (Lipas)

    Witaj mer,

    W Twoim liście datowanym 30 października 2003 (12:25:28) można przeczytać:
    m> Importer importuje coś z vatem 22% (bo tak każe numer
    m> taryfy celnej na dokumentach exportera) a
    m> potem załatwia cos z US(?) i sprzedaje w kraju z 7% VAT.
    m> Przerabiał ktoś z was coś takiego?

    tak, a o co chodzi ?
    nie bardzo rozumiem co załatwia z US ?

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas

    --
    Zaloz prywatne forum:
    http://forum.onet.pl

  • 9. Data: 2003-10-30 13:02:44
    Od: Boban <t...@p...onet.pl>

    mer napisał(a):

> [...]
    exportera) a
    > potem załatwia cos z US(?) i sprzedaje w kraju z 7% VAT.

    Jak masz dużo takiego towaru to masz nadpłatę VATu i częste kontrole.
    Normalka.