  • 1. Data: 2003-10-22 13:51:06
    Temat: zasady rozliczania straty z jednoosobowej DG
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    ponieważ w jednym z moich poprzednim wątku pojawił się problem rozliczenia
    straty z jednoosobowej DG

    czy ktoś może podpowiedzieć co z tym zrobić ?

    dla przykładu:
    -mam przychody 3000 zł
    - koszty 5500 zł

    co wpisać do PIT 36 w pozycji dochód ? 0 czy -2500 ?

    co zrobić z tą stratą w styczniu przyszłego roku ?

    jednoosobowa DG, bez pracowników, VAT miesięcznie

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 2. Data: 2003-10-22 14:13:23
    Temat: Re: zasady rozliczania straty z jednoosobowej DG
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    plusz wrote:

    > dla przykładu:
    > -mam przychody 3000 zł
    > - koszty 5500 zł
    >
    > co wpisać do PIT 36 w pozycji dochód ? 0 czy -2500 ?

    Oprócz rubryki "dochód" jest w PIT-36 rubryka "strata" Wpisac dochód=0
    strata=2500

    > co zrobić z tą stratą w styczniu przyszłego roku ?

    W styczniu a raczej wtedy gdy będzie dochód wpisać w PIT-5 w rubryce
    "odliczenie strat z porzednich lat" kwotę do 1250 zł. Oczywiście można
    także:
    1. Nie odliczać w ciągu roku i zrobić to dopiero w PIT-36
    2. Uznać, że w roku 2004 podatek wyjdzie 19% a w 2005 i w 2006 40% i
    lepiej poczekać do tego czasu z odliczeniem. Uwaga: nie wiem co będzie
    jeśli odliczymy np w styczniu 2004 bo był zysk, a na koniec 2004
    wyjdzie jednak strata.