  • Data: 2002-02-19 15:23:40
    Temat: Re: VAT, kasa, koszty
    Od: "Witold Grabowski" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Pulsar <p...@h...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a4q8ig$ief$...@n...tpi.pl...

> [...]
    > dowolności w odliczaniu VATu i późniejszym dawaniu go w koszty - jak
    go nie
    > odliczysz dobrowolnie to Twoja strata, ale nie można go dać w koszty.
    > czego wnioskujesz, że VAT można dać w koszty, jeśli w DANYM MOMENCIE
    nie ma
    > się PRAWA do odliczenia? Prawo się ma od początku albo się go nie ma
    wcale
    > (nie liczę tutaj kwestii odliczania VAT po dwóch miesiącach). Czy
    znasz
    > jakiś przepis temporalny w kwestii przejawienia woli co do odliczenia
    VATu?
    > Jeżeli podatnik NIE CHCE odliczyć VATu to nie znaczy, że nie ma prawa
    go
    > odliczyć.
    > Prawo odliczenia nie zależy od woli podatnika tylko od przepisów i
    > charakteru danej czynności.

    Z ogromnymi przeprosinami wycofuję się z przedstawianych wcześniej
    argumentów. Przyznaję Ci całkowitą rację w sprawie VAT a koszty.
    Nie wiem jaki rodzaj głupawki mnie w danym momencie opanował.
    Najciekawsze jest to, że znalazłem pisma sprzed dwóch lat, w których
    znajomego uczulalem na konsekwencje niewłaściwego postępowania z
    fakturami zakupów VAT - on to pamiętał, a ja nie.
    No cóż, chyba zwrócę się do grupy psychologicznej o radę, jak ustrzec
    się przed zaśmiecaniem dyskusji bezsensownymi wypowiedziami.
    Pozdrawiam. Witold Gabowski