  • 1. Data: 2004-05-28 17:53:53
    Temat: VAT na internet w pre-paid
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    Na połączenia z internetem w pre-paidach operatorzy (wiem, ze ERA
    i IDEA) naliczali 22% a nie 7% VAT-u. Chyba mogli, bo ustawa nie
    zmuszała ale dopuszczała stosowanie nizszego VATu. Teraz internet
    dla osób prywatnych jest zwolniony (nawet nie 0%). Czy można naliczać
    VAT, gdy go nie ma?
    Czy należność VAT powstaje w momencie zakupu karty? Rozumiem problem
    jak rozliczać polaczenia zwolnione z VAT, gdy w chwili zakupu nie
    wiadomo jakie polaczenia beda wykonane. Gdy potraktowac pre-paid jako
    całość uslugi objetej 22% to trudno... Ale u operatorow sa ceny "netto"
    i "brutto" przy numerach dial-up i GPRS.
    --
    Arek

  • 2. Data: 2004-05-29 02:39:54
    Temat: Re: VAT na internet w pre-paid
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > całość uslugi objetej 22% to trudno... Ale u operatorow sa ceny "netto"
    > i "brutto" przy numerach dial-up i GPRS.

    Witam,
    jest związane z tym iż jest to usługa przedpłacona i klient płaci podatek Vat w
    momencie zakupu zdrapki a nie po wykonaniu usługi.

  • 3. Data: 2004-05-29 09:48:39
    Od: Marcin Bohosiewicz <m...@e...kernel.pl>

    s...@p...onet.pl wrote:

    > Witam,
    > jest związane z tym iż jest to usługa przedpłacona i klient płaci podatek Vat w
    > momencie zakupu zdrapki a nie po wykonaniu usługi.

    I placi nie za dostep do Internetu a za dostep do sieci komorkowej.

    Swoja droga, mamy takie cos jak numery 020xxxx roznych operatorow,
    czy tpsa inkasuje wtedy za polaczenie *telefoniczne* z modemem
    po drugiej stronie czy za dostep do Internetu?

    M.
    --
    -| == Marcin Bohosiewicz - MB8042-RIPE - m...@k...pl == |-
    -| == tel. +48 601 485097 - PLD Team - m...@p...org == |-

  • 4. Data: 2004-05-31 08:18:29
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    > Swoja droga, mamy takie cos jak numery 020xxxx roznych operatorow,
    0202122
    Jak do internetu czyli (przynajmniej do konca kwietnia)
    bylo 7%. I w ogole byla osobna taryfa, np tanszy impuls
    byl juz po 18.00 a nie po 22 jak w przypadku zwyklych
    telefonicznych numerow.

    Przylaczam sie do pytania. Co do zdrapki ok, ale jak sie to ma
    w przypadku uslug abonamentowych ? Bo pogloske slyszalem,
    ze idea da 22% (bo taki maja koszt) ale nie wiem tego na pewno.

    PawelZ
    -----------

    ------------

  • 5. Data: 2004-05-31 17:11:21
    Od: Marcin Bohosiewicz <m...@e...kernel.pl>

    Bozoo <z...@z...eu.org> wrote:
    > 0202122

    Pisze o INNYCH niz 0202122. Gdzie oprocz numerow do Internetu
    roznych operatorow byl tez np numer extranetu ZUS (0202525).

    > Jak do internetu czyli (przynajmniej do konca kwietnia)
    > bylo 7%. I w ogole byla osobna taryfa, np tanszy impuls
    > byl juz po 18.00 a nie po 22 jak w przypadku zwyklych
    > telefonicznych numerow.

    To juz pozniej. Duzo pozniej. TPSA zaczynala
    z taryfa lokalna w kilku miastach a miedzymiastowa(!) w reszcie Polski.

    M.