  • 1. Data: 2004-05-28 16:46:25
    Temat: podatki i ZUS a studia
    Od: "ufol" <u...@g...pl>

    Hej!

    Jestem studentem studiów dziennych i podpisałem umowę o pracę na czas
    nieokreślony. Chciałbym się spytać, czy z okazji studiowania nie będę musiał
    płacić ZUS, co przełoży się na wyższe zarobki netto. Rozumiem, że podatek
    jest pobierany, chodzi mi tylko o dodatkowe opłaty... Czy jestem z nich
    zwolniony tak długo, jak jestem studentem?

    Pozdrawiam,
    Łukasz

    --
    ufolutek
    mail: ufolutek(at)poczta(dot)onet(dot)pl

  • 2. Data: 2004-05-28 17:43:46
    Temat: Re: podatki i ZUS a studia
    Od: "leslaw" <f...@v...pl>

    do końca 25 roku życia -składki płaci pracodawca i to on oszczedza mając
    mniejsze koszty .

  • 3. Data: 2004-05-28 18:01:21
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

> [...]

    musiał
    > płacić ZUS, co przełoży się na wyższe zarobki netto.

    Przy umowie o pracę bez znaczenia jest Twój status studenta. Podlegasz
    obowiązkowo ubezpieczeniom E, R, Ch, W i Zdr, analogicznie jak wszyscy
    pracownicy zatrudnieni na podstawie umowy o pracę.
    Tylko przy umowie zlecenia student do 26 lat nie podlega ubezpieczeniom
    (ani obowiążkowo, ani dobrowolnie).
    Ale nie rozdzieraj szat z tego powodu - umowa o pracę jest dla Ciebie
    bardziej korzystna niż umowa zlecenie (staż pracy, urlop wypoczynkowy,
    fundusz emerytalny itd.).
    Odpowiedź udzielona przez Lesława dotyczy umowy zlecenia, nie ma
    zastosowania przy umowie o pracę.

    Życzę powodzenia

    waczek

  • 4. Data: 2004-05-28 18:14:22
    Od: "ufol" <u...@g...pl>

    Dziękuję za info! Nie zamierzam płakać - chciałem tylko wiedzieć w celu
    oszacowania realnych (netto) dochodów...

    Pozdrawiam,
    Łukasz