  • 1. Data: 2004-05-28 11:27:22
    Temat: Jakie dokumenty dot. pracownika musi mieć pracodawca
    Od: r...@o...pl

    Witam
    Prowadzę DG i zatrudniam 2 pracowników.
    Jakie dokumenty dot. tych pracowników muszę mieć, oprócz :
    Kwestionariusz,
    badania lekarskie,
    kurs BHP,
    karata czasu pracy,
    Karta wynagrodzeń,
    umowa o pracę,

    CO jeszcze, czy w/w to wszystko.

    Dieki za podpowiedzi
    Pozdrawiam
    Robert

  • 2. Data: 2004-05-28 11:45:51
    Od: "TH" <i...@t...com.pl>

    Użytkownik <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Prowadzę DG i zatrudniam 2 pracowników.
    > Jakie dokumenty dot. tych pracowników muszę mieć, oprócz :
    > Kwestionariusz,
    > badania lekarskie,
    > kurs BHP,
    > karata czasu pracy,
    > Karta wynagrodzeń,
    > umowa o pracę,
    >
    > CO jeszcze, czy w/w to wszystko.
    >
    > Dieki za podpowiedzi
    > Pozdrawiam
    > Robert
    Ksero świadectw (Dyplomu, ukończenia szkoły) ewentualnie ukończone kursy
    uprawnienia do wykonywania zawodu
    CV, podanie o pzryjęcie do pracy.

    Akta pracownika należy umieśćić w teczce podzielonej na 3 działy
    A - sprawy związane z przyjęciem do pracy
    - podanie, cv, kwestionariusz osobowy ze zdjęciem, ksera świadectw
    pracy,
    B - sprawy związane z pracą
    - umowy o pracę, aneksy do umowy o pracę, ukończone kursy w trakcie
    trwania stosunku pracy, kursy BHP, badania lekarskie
    C - sprawy związne z ustaniem stosunku pracy
    - świadectwo pracy, rozwiązanie stosunku pracy (za wypowiedzeniem,
    bez wypowiedzenia)
    Pracownika musisz w ciągu 7 dni zgłosić do ZUS na druku ZUA, a potem
    odprowadzać za niego składki na RCA,DRA

  • 3. Data: 2004-05-28 11:59:40
    Od: "leslaw" <f...@v...pl>

    nie zapomnij o druku PIT-2

  • 4. Data: 2004-05-28 13:32:10
    Od: "j23" <N...@s...com.pl>

> [...]
    >
    > Użytkownik <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ksero świadectw (Dyplomu, ukończenia szkoły) ewentualnie ukończone kursy

    a mozna wiedziec jaka jest podstawa prawna - zwlaszcza interesuje mnie ta,
    ktora mowi o
    koniecznosci przechowywania CV i podan pracownikow...

  • 5. Data: 2004-05-28 21:11:23
    Od: "weronika" <w...@w...pl>

    Użytkownik <r...@o...pl> napisał w wiadomości > Prowadzę DG i zatrudniam 2
    pracowników.
    > Jakie dokumenty dot. tych pracowników muszę mieć, oprócz :
    > Kwestionariusz,
    > badania lekarskie,
    > kurs BHP,
    > karata czasu pracy,
    > Karta wynagrodzeń,
    > umowa o pracę,

    plus dodatkowo jako firma powinienes mieć zawiadomienie Państwowej Inspekcji
    Pracy (PIP) o zatrudnianiu pracownikow.
    weronika

  • 6. Data: 2004-05-30 06:39:18
    Od: "rafi" <z...@2...pl>

    no i pewnie zgode na przetwarzanie danych osobowych
    rafi

  • 7. Data: 2004-05-31 05:21:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 30 May 2004, rafi wrote:

    >+ no i pewnie zgode na przetwarzanie danych osobowych

    A to skąd wziąłeś ?? Obsesja jakaś ? ;)
    Od kiedy na zbieranie *obowiązkowych* danych trzeba mieć zgodę ?
    Zaznaczam owo "obowiązkowych" bo na .prawo przewinęło się ostatnio
    kilka pomysłów :] które IMHO nijak do "prawa zbierania danych" nie
    pasują.
    Ale pomysł z którym wyskoczyłeś byłby genialny: zgodę można cofnąć.
    No to w ramach rozstania się (z hukiem) z pracodawcą pracownik mógłby
    zażądać: "a teraz proszę usunąć moje dane. I nic mnie nie obchodzi że
    przez 5 lat ma mieć pan dokumentację księgową" :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 8. Data: 2004-05-31 07:01:41
    Od: for.<k...@i...pl>

[...]

    Hmm... księgową tak: 5 lat, ale dane dotyczące pracowników ( m.in.
    karty wynagrodzeń ) to chyba "ciut" dłużej???

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 9. Data: 2004-05-31 07:19:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 31 May 2004, for. wrote:

> [...]
    >+ Hmm... księgową tak: 5 lat, ale dane dotyczące pracowników ( m.in.
    >+ karty wynagrodzeń ) to chyba "ciut" dłużej???

    Pewnikiem masz rację :)
    Ale chodziło o zasadę: że śmiesznie byłoby jakby pracodawca musiał
    mieć czyjąkolwiek zgodnę na przetwarzanie danych które MUSI przetwarzać.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)