  • 1. Data: 2004-05-28 14:35:22
    Temat: PIT-36, DG zlikwidowana w 2003 r.
    Od: ewa29<e...@o...pl>

    Witam,
    DG , KPiR - zlikwidowana w lipcu 2003 r. złożono PIT-5x w którym
    wykazano podatek z remanentu likwidacyjnego (wyposażenie).
    Podatek ten został zapłacony w sierpniu 2003.
    Czy w zeznaniu rocznym za 2003 r. należało wykazać ten podatekw
    poz.189 jako podatek należny, a wpłaconą kwotę zsumować z innymi
    zaliczkami w poz. 197 jako wpłacone zaliczki ?
    Czy tyko w poz. 197 ?
    Nie ujęłam wcale tego wpłaconego podatku w zeznaniu czy popełniłam
    bład ?

    proszę o opinie, pozdrawiam, Ewa

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-05-28 16:43:45
    Temat: Re: PIT-36, DG zlikwidowana w 2003 r.
    Od: "leslaw" <f...@v...pl>

    nie ponieważ podatek od likwidacji jest podatkiem ryczałtowym a dochody
    opodatkowane podatkiem ryczałtowymn jeżeli wchodziły one w GD nie wykazuje
    się w PIT 36

  • 3. Data: 2004-05-28 19:19:21
    Od: ewa29<e...@o...pl>

    Dzięki za odpowiedź.
    Tak też myślałam sporządzając zeznanie roczne. Dlatego bardzo mnie
    zdziwiło wezwanie z US cytuję: "celem wyjaśnienia sprawy dot. przypisu
    zaliczek wykazanych w dekl.PIT-5x (w wys. 84,20 ) - to jest ten
    zrycz.pod.od remanentu likwidacyjnego - , a nie wykazania ich w
    zeznaniu PIT-36 za 2003 r."
    Z zeznania wynika spory zwrot podatku, czyżby chcieli mi jescze zwrócić
    zapłacony zryczałtowany podatek z remanentu likwidacyjnego ?

  • 4. Data: 2004-05-29 20:18:28
    Od: Jarosław <j...@w...pl>

    > Z zeznania wynika spory zwrot podatku, czyżby chcieli mi jescze
    zwrócić
    > zapłacony zryczałtowany podatek z remanentu likwidacyjnego ?

    Podatek zapłacony od remanentu likwidacyjnego jest wykazany w PIT-
    5 jako zapłacona zaliczka. Może należało go wykazać w PIT-36 jako
    wpłacony przez podatnika.
    pozdr.

    -> http://usenet.pomocprawna.info